Japon giyim markası Uniqlo: Doğu Türkistan'da üretilen pamukları kullanmıyoruz
Japon giyim markası Uniqlo: Doğu Türkistan'da üretilen pamukları kullanmıyoruz
Japonya merkezli küresel giyim markası Uniqlo’nun patronu, firmanın ürünlerinde Uygurların zorla çalıştırıldığı Doğu Türkistan’dan gelen pamukların kullanılmadığını bildirdi.
Haber Giriş Tarihi: 02.12.2024 12:02
Haber Güncellenme Tarihi: 02.12.2024 11:42
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Japon giyim devi Uniqlo'nun CEO'su Tadaşi Yanai, şirketinin malzeme tedarik politikaları hakkında ilk kez açık bir açıklama yaptı. 28 Kasım 2024 tarihinde BBC'ye konuşan Yanai, Uniqlo'nun Doğu Türkistan'dan gelen pamukları kullanmadığını belirterek, “Xinjiang'dan (Doğu Türkistan) gelen pamuğu kullanmıyoruz” dedi. Yanai, ayrıca şeffaflık adına firmanın tedarik zincirini daha açık hale getirme konusunda adımlar attıklarını bildirdi.
ZORLA ÇALIŞTIRMA İDDİALARI VE DÜNYADA YÜKSELEN BOYKOTLAR
Doğu Türkistan, dünya çapında kaliteli pamuğu ile tanınıyor. Ancak Uygurların Çin fabrikalarında zorla çalıştırıldığına dair artan kanıtlar, bu pamukları kullanan markalara yönelik ciddi boykot ve yaptırım hareketlerine yol açtı. ABD, 2022 yılında, “Uygurları Zorla Çalıştırmayı Önleme Yasası”nı yürürlüğe koyarak bölgeden gelen ürünlerin ithalatını yasakladı.
Birçok küresel marka, Doğu Türkistan'dan gelen pamuğu kullanan ürünlerini raflarından çekti. Zara, H&M, Nike, Burberry, Esprit ve Adidas gibi dev markalar, boykot edilerek büyük tepkiyle karşılaştı.
ÇİN'DE UNIQLO'YA TEPKİLER YÜKSELDİ
Yanai'nin açıklamalarına Çin'de büyük tepki gösterildi. Çin sosyal medya platformlarında, Uniqlo'yu boykot etme çağrıları hızla yayıldı. “Uniqlo kurucusunun sözleriyle ilgili tartışma” etiketi, milyonlarca kişi tarafından paylaşıldı ve bu konudaki paylaşımlar hızla gündem oldu. Çinli kullanıcılar, markanın Çin'deki satışlarının düşmesi gerektiğini savundu.
DÜNYA İLE ÇİN ARASINDAKİ GERGİNLİKLERDE UNIQLO'NUN YERİ
Yanai’nin açıklamaları, sadece şirketin iş stratejisiyle ilgili değil aynı zamanda Çin ile dünya arasındaki ticaret gerilimlerinde de önemli bir noktaya işaret ediyor. Uniqlo’nun bu tartışmalarla nasıl başa çıkacağı ve Çin’deki büyük pazardaki etkilerinin ne olacağı merakla bekleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Japon giyim markası Uniqlo: Doğu Türkistan'da üretilen pamukları kullanmıyoruz
Japonya merkezli küresel giyim markası Uniqlo’nun patronu, firmanın ürünlerinde Uygurların zorla çalıştırıldığı Doğu Türkistan’dan gelen pamukların kullanılmadığını bildirdi.
Japon giyim devi Uniqlo'nun CEO'su Tadaşi Yanai, şirketinin malzeme tedarik politikaları hakkında ilk kez açık bir açıklama yaptı. 28 Kasım 2024 tarihinde BBC'ye konuşan Yanai, Uniqlo'nun Doğu Türkistan'dan gelen pamukları kullanmadığını belirterek, “Xinjiang'dan (Doğu Türkistan) gelen pamuğu kullanmıyoruz” dedi. Yanai, ayrıca şeffaflık adına firmanın tedarik zincirini daha açık hale getirme konusunda adımlar attıklarını bildirdi.
ZORLA ÇALIŞTIRMA İDDİALARI VE DÜNYADA YÜKSELEN BOYKOTLAR
Doğu Türkistan, dünya çapında kaliteli pamuğu ile tanınıyor. Ancak Uygurların Çin fabrikalarında zorla çalıştırıldığına dair artan kanıtlar, bu pamukları kullanan markalara yönelik ciddi boykot ve yaptırım hareketlerine yol açtı. ABD, 2022 yılında, “Uygurları Zorla Çalıştırmayı Önleme Yasası”nı yürürlüğe koyarak bölgeden gelen ürünlerin ithalatını yasakladı.
Birçok küresel marka, Doğu Türkistan'dan gelen pamuğu kullanan ürünlerini raflarından çekti. Zara, H&M, Nike, Burberry, Esprit ve Adidas gibi dev markalar, boykot edilerek büyük tepkiyle karşılaştı.
ÇİN'DE UNIQLO'YA TEPKİLER YÜKSELDİ
Yanai'nin açıklamalarına Çin'de büyük tepki gösterildi. Çin sosyal medya platformlarında, Uniqlo'yu boykot etme çağrıları hızla yayıldı. “Uniqlo kurucusunun sözleriyle ilgili tartışma” etiketi, milyonlarca kişi tarafından paylaşıldı ve bu konudaki paylaşımlar hızla gündem oldu. Çinli kullanıcılar, markanın Çin'deki satışlarının düşmesi gerektiğini savundu.
DÜNYA İLE ÇİN ARASINDAKİ GERGİNLİKLERDE UNIQLO'NUN YERİ
Yanai’nin açıklamaları, sadece şirketin iş stratejisiyle ilgili değil aynı zamanda Çin ile dünya arasındaki ticaret gerilimlerinde de önemli bir noktaya işaret ediyor. Uniqlo’nun bu tartışmalarla nasıl başa çıkacağı ve Çin’deki büyük pazardaki etkilerinin ne olacağı merakla bekleniyor.
Son Haberler