Kuzey Makedonya Milletvekili Salih Murat’tan Türkleri dışlayan tarih müfredatına tepki!
Kuzey Makedonya Milletvekili Salih Murat’tan Türkleri dışlayan tarih müfredatına tepki!
Kuzey Makedonya Milletvekili Salih Murat, 7. sınıf Tarih müfredatında ülkede Türk topluluğunun katkılarının yok sayıldığını belirterek tepki gösterdi.
Haber Giriş Tarihi: 21.04.2025 15:24
Haber Güncellenme Tarihi: 21.04.2025 21:05
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Makedonya Türkleri Hak ve Demokrasi Hareketinden Kuzey Makedonya Cumhuriyeti Meclisi Milletvekili seçilen Salih Murat, Eğitim Geliştirme Bürosu tarafından onaylanan 7. sınıf Tarih dersi müfredatının içeriğini eleştirdi.
Murat, yaptığı açıklamada müfredatta ülkede yüzyıllardır varlık gösteren Türk topluluğunun tarihi katkısının ve kültürel varlığının neredeyse tamamen görmezden gelindiğini belirterek, “Müfredatın detaylı analizi sonucunda, bu topraklarda yüz yıllardır var olan ve üçüncü en büyük millî topluluk olan Türk topluluğunun tarihî katkısının ve varlığının neredeyse tamamen ihmal edildiğini üzülerek tespit ediyorum. Bu sadece teknik bir tutarsızlık değil çok uluslu devletimizin tüm vatandaşlarına endişe verici bir mesaj gönderen sistemli bir ihmaldir” dedi.
TÜRK TARİHİ SADECE FETİHLER BAĞLAMINDA ALINMIŞ
Söz konusu tarih kitabında Osmanlı döneminin yalnızca "fetihler" bağlamında ele alındığını kaydeden Murat, yüzyıllardır Makedon ve Türk topluluğunun kültürel alışverişi, birlikte yaşamı ve sürekliliği hakkında hiçbir atıfta bulunulmadığını söyledi.
Bu bağlamda Murat, “Bu tek taraflı yorum sadece tarihî gerçekleri görmezden gelmekle kalmıyor, aynı zamanda tüm etnik gruplardan öğrencileri ortak tarihimizin karmaşıklığını anlama fırsatından mahrum bırakıyor” ifadelerini kullandı.
“EĞİTİMİ BÖLME ARACINA DÖNÜŞTÜRÜYORLAR”
Kuzey Makedonya’nın eğitim müfredatında önemli etnik toplulukların dışlanması yönünde sistemli bir eğilim olduğunu endişeyle gözlemlediğini bildiren Murat, bu durumu, “kapsayıcı bir toplum ve ortak bir gelecek inşa etmek açısından geriye doğru atılmış bir adım” olarak nitelendirdi. Murat, “Ders kitapları devletimizi oluşturan tüm toplulukları temsil etmediğinde, ortak aidiyet oluşturmak yerine bölünme aracına dönüşürler” cümlelerini kullandı.
MURAT MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA TALEPTE BULUNACAK
Bununla birlikte Murat, Kuzey Makedonya’nın çok kültürlü toplumuna değer veren bir milletvekili olarak; ortak tarihe, kültüre ve gelişime ölçülemez derecede katkıda bulunan Türk topluluğunun tarihî bir dipnota indirgenmiş olması karşısında sessiz kalamayacağını vurguladı. Bu çerçevede Murat, 22 Nisan 2025 tarihinde Kuzey Makedonya Eğitim ve Bilim Bakanı'na soru önergesi yönelteceğini ve müfredatın yasal prosedürler çerçevesinde revize edilmesi için talepte bulunacağını duyurdu.
Salih Murat, “Bakanlığın diyaloğa açık olmasını ve çok kültürlü devletimizdeki tüm toplulukları saygıyla karşılayan ve onaylayan bir eğitim sağlamak amacıyla bu ciddi eksiklikleri düzeltme istekliliği göstermesini bekliyorum” ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
QHA - Kırım Haber Ajansı
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kuzey Makedonya Milletvekili Salih Murat’tan Türkleri dışlayan tarih müfredatına tepki!
Kuzey Makedonya Milletvekili Salih Murat, 7. sınıf Tarih müfredatında ülkede Türk topluluğunun katkılarının yok sayıldığını belirterek tepki gösterdi.
Makedonya Türkleri Hak ve Demokrasi Hareketinden Kuzey Makedonya Cumhuriyeti Meclisi Milletvekili seçilen Salih Murat, Eğitim Geliştirme Bürosu tarafından onaylanan 7. sınıf Tarih dersi müfredatının içeriğini eleştirdi.
Murat, yaptığı açıklamada müfredatta ülkede yüzyıllardır varlık gösteren Türk topluluğunun tarihi katkısının ve kültürel varlığının neredeyse tamamen görmezden gelindiğini belirterek, “Müfredatın detaylı analizi sonucunda, bu topraklarda yüz yıllardır var olan ve üçüncü en büyük millî topluluk olan Türk topluluğunun tarihî katkısının ve varlığının neredeyse tamamen ihmal edildiğini üzülerek tespit ediyorum. Bu sadece teknik bir tutarsızlık değil çok uluslu devletimizin tüm vatandaşlarına endişe verici bir mesaj gönderen sistemli bir ihmaldir” dedi.
TÜRK TARİHİ SADECE FETİHLER BAĞLAMINDA ALINMIŞ
Söz konusu tarih kitabında Osmanlı döneminin yalnızca "fetihler" bağlamında ele alındığını kaydeden Murat, yüzyıllardır Makedon ve Türk topluluğunun kültürel alışverişi, birlikte yaşamı ve sürekliliği hakkında hiçbir atıfta bulunulmadığını söyledi.
Bu bağlamda Murat, “Bu tek taraflı yorum sadece tarihî gerçekleri görmezden gelmekle kalmıyor, aynı zamanda tüm etnik gruplardan öğrencileri ortak tarihimizin karmaşıklığını anlama fırsatından mahrum bırakıyor” ifadelerini kullandı.
“EĞİTİMİ BÖLME ARACINA DÖNÜŞTÜRÜYORLAR”
Kuzey Makedonya’nın eğitim müfredatında önemli etnik toplulukların dışlanması yönünde sistemli bir eğilim olduğunu endişeyle gözlemlediğini bildiren Murat, bu durumu, “kapsayıcı bir toplum ve ortak bir gelecek inşa etmek açısından geriye doğru atılmış bir adım” olarak nitelendirdi. Murat, “Ders kitapları devletimizi oluşturan tüm toplulukları temsil etmediğinde, ortak aidiyet oluşturmak yerine bölünme aracına dönüşürler” cümlelerini kullandı.
MURAT MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA TALEPTE BULUNACAK
Bununla birlikte Murat, Kuzey Makedonya’nın çok kültürlü toplumuna değer veren bir milletvekili olarak; ortak tarihe, kültüre ve gelişime ölçülemez derecede katkıda bulunan Türk topluluğunun tarihî bir dipnota indirgenmiş olması karşısında sessiz kalamayacağını vurguladı. Bu çerçevede Murat, 22 Nisan 2025 tarihinde Kuzey Makedonya Eğitim ve Bilim Bakanı'na soru önergesi yönelteceğini ve müfredatın yasal prosedürler çerçevesinde revize edilmesi için talepte bulunacağını duyurdu.
Salih Murat, “Bakanlığın diyaloğa açık olmasını ve çok kültürlü devletimizdeki tüm toplulukları saygıyla karşılayan ve onaylayan bir eğitim sağlamak amacıyla bu ciddi eksiklikleri düzeltme istekliliği göstermesini bekliyorum” ifadelerini kullandı.
Son Haberler