Olpak: Çin’in Kuşak ve Yol Projesi Türkiye’nin ihracatını tehdit ediyor!
Olpak: Çin’in Kuşak ve Yol Projesi Türkiye’nin ihracatını tehdit ediyor!
DEİK Başkanı Nail Olpak, "Kuşak ve Yol Projesi’ni desteklerken dikkatli olmalıyız.” değerlendirmesinde bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 25.09.2024 16:25
Haber Güncellenme Tarihi: 25.09.2024 17:00
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Başkanı Nail Olpak, Çin’in Kuşak ve Yol Projesi’ne 50-60 milyar dolar yatırım yaptığını ve bu sayede Avrupa pazarına ulaşım sürelerini kısaltma hedefinde olduğunu açıkladı. Olpak, deniz yoluyla 1,5 ay süren yük taşımasının kara yoluyla 11 güne indiğini ve hedefin 7-9 gün olduğunu belirtti.
TÜRKİYE’NİN İHRACAT AVANTAJI TEHLİKEDE
Olpak gazetecilere yaptığı açıklamada, Türkiye’nin ihracat potansiyeline dikkat çekerek, “Gaziantep’ten yola çıkan bir tır, 3-4 günde Amsterdam’a ulaşabiliyor. Ancak Çin’in 8 günde oraya ulaşması, en büyük avantajımızı elimizden alabilir. Bu yüzden Kuşak ve Yol Projesi’ni desteklerken dikkatli olmalıyız.” dedi.
AVRUPA PAZARINDA CİDDİ KAYIPLAR BEKLENİYOR
Nail Olpak, Kuşak ve Yol Projesi’nin hayata geçmesiyle Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı olan Avrupa’da büyük kayıplar yaşanabileceğini vurguladı. Olpak, “Bu proje devreye girdiğinde ihracatımızda ciddi bir tehdit ile karşılaşacağız.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin BRICS’e üye olma başvurusunu da değerlendiren Olpak, bu durumun ekonomik değil, siyasi bir strateji olduğunu belirtti. Türkiye’nin Avrupa ile ilişkilerinde yeni bir oyun açtığını ifade etti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Olpak: Çin’in Kuşak ve Yol Projesi Türkiye’nin ihracatını tehdit ediyor!
DEİK Başkanı Nail Olpak, "Kuşak ve Yol Projesi’ni desteklerken dikkatli olmalıyız.” değerlendirmesinde bulundu.
Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Başkanı Nail Olpak, Çin’in Kuşak ve Yol Projesi’ne 50-60 milyar dolar yatırım yaptığını ve bu sayede Avrupa pazarına ulaşım sürelerini kısaltma hedefinde olduğunu açıkladı. Olpak, deniz yoluyla 1,5 ay süren yük taşımasının kara yoluyla 11 güne indiğini ve hedefin 7-9 gün olduğunu belirtti.
TÜRKİYE’NİN İHRACAT AVANTAJI TEHLİKEDE
Olpak gazetecilere yaptığı açıklamada, Türkiye’nin ihracat potansiyeline dikkat çekerek, “Gaziantep’ten yola çıkan bir tır, 3-4 günde Amsterdam’a ulaşabiliyor. Ancak Çin’in 8 günde oraya ulaşması, en büyük avantajımızı elimizden alabilir. Bu yüzden Kuşak ve Yol Projesi’ni desteklerken dikkatli olmalıyız.” dedi.
AVRUPA PAZARINDA CİDDİ KAYIPLAR BEKLENİYOR
Nail Olpak, Kuşak ve Yol Projesi’nin hayata geçmesiyle Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı olan Avrupa’da büyük kayıplar yaşanabileceğini vurguladı. Olpak, “Bu proje devreye girdiğinde ihracatımızda ciddi bir tehdit ile karşılaşacağız.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin BRICS’e üye olma başvurusunu da değerlendiren Olpak, bu durumun ekonomik değil, siyasi bir strateji olduğunu belirtti. Türkiye’nin Avrupa ile ilişkilerinde yeni bir oyun açtığını ifade etti.
Son Haberler