Ukrayna, işgalci Rusya'nın hava saldırıları yüzünden yeni tahıl koridoru yolunu askıya aldı
Ukrayna, işgalci Rusya'nın hava saldırıları yüzünden yeni tahıl koridoru yolunu askıya aldı
Ukrayna, işgalci Rusya’nın hava saldırıları tehdidinden dolayı yeni Karadeniz tahıl koridorunun kullanımını askıya aldı.
Haber Giriş Tarihi: 26.10.2023 16:09
Haber Güncellenme Tarihi: 26.10.2023 17:40
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Kıyiv merkezli danışmanlık şirketi Barva Invest, 25 Ekim tarihinde gemilerin koridora giriş ve çıkış hareketinin 26 Ekim 2023'ten itibaren askıya alınacağını duyurdu. Yeni tahıl koridorunun askıya alınması kararının, Rusya'nın artan hava saldırıları nedeniyle son iki gündür yürürlükte olduğu bildirildi.
Barva Invest tarafından yapılan açıklamada "Limanlara giden ve gelen gemi trafiğinin geçici olarak askıya alındığı konusunda sizi bilgilendirmek isteriz. Mevcut yasak 26 Ekim'de yürürlüğe girecek, ancak sürenin uzatılması mümkün" denildi.
KARARIN OLASI SONUÇLARI NELER OLACAK?
Kıyiv merkezli danışmanlık şirketi Barva Invest, yeni tahıl koridoru yolunun askıya alınmasımın sonucunda olası etkilere de açıklamasında yer verdi. Barva Invest, “Bu beklenmedik kısıtlamalar, geminin aksama süresi anlamına geliyor. Öngörülebilirlik eksikliği nedeniyle iş dünyasının olumsuz bir tepki vermesini bekliyoruz. Arıza süreleri için şu anda kendi ceplerinden para ödeyen piyasa katılımcıları, Ukrayna'daki gelecekteki faaliyetlerinde bu riskleri artıracak ve değişime uğrayacak. Tedarik zincirinde ek maliyetler oluşuyor” açıklamasında bulundu.
TAHIL KORİDORU ANLAŞMASI
Rusya’nın Ukrayna topraklarının tamamına yönelik başlattığı savaş ve işgal girişimi nedeniyle, dünya pazarına açılamayan Ukrayna tahıllarının ihracatı yapılamamış ve ihracatı yapılamayan hububat dolayısıyla dünya, gıda krizinin eşiğine gelmişti. Rusya’nın sebep olduğu küresel gıda krizini önlemek için Türkiye kolları sıvadı. Savaşın başından bu yana arabuluculuk rolü üstlenen Türkiye, Birleşmiş Milletler çatısı altında İstanbul’da iki kez Ukrayna ve Rusya askeri heyetlerini ağırladı.
22 Temmuz 2022’de Karadeniz üzerinden tahıl koridoru oluşturulması için, “Tahıl ve Yiyecek Maddelerinin Ukrayna Limanlarından Emniyetli Sevki Girişimi Belgesi” imzalandı. İmzalanan anlaşmanın ardından tahıl taşıyacak gemilerin hazırlık çalışmaları ise tamamlandı. Tahıl yüklü gemiler Odesa, Çornomorsk, Yujnıy limanlarından yola çıkarak İstanbul’daki Müşterek Koordinasyon Merkezi’nde bekletiliyordu. Denetimlerin ve güvenliğin sağlanmasında rol oynayan Türkiye, tahılların dünya pazarına açılmasını sağlıyordu. 17 Temmuz 2023 itibarıyla Rusya, bu anlaşmayı durdurduğunu açıkladı.
UKRAYNA, KARADENİZ’DE MAHSUR KALAN GEMİLER İÇİN İNSANİ KORİDOR AÇTI
Bunun üzerine Ukrayna, Karadeniz limanlarında mahsur kalan gemiler için insani koridor açtığını ilan etti. İlk olarak, Şubat 2022’de işgal girişiminin başlamasıyla birlikte Ukrayna limanlarında mahsur kalan ve geçen yıl limanları tahıl sevkiyatına açan anlaşma kapsamında olmayan konteyner gemileri için bu durumun geçerli olacağı belirtildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ukrayna, işgalci Rusya'nın hava saldırıları yüzünden yeni tahıl koridoru yolunu askıya aldı
Ukrayna, işgalci Rusya’nın hava saldırıları tehdidinden dolayı yeni Karadeniz tahıl koridorunun kullanımını askıya aldı.
Kıyiv merkezli danışmanlık şirketi Barva Invest, 25 Ekim tarihinde gemilerin koridora giriş ve çıkış hareketinin 26 Ekim 2023'ten itibaren askıya alınacağını duyurdu. Yeni tahıl koridorunun askıya alınması kararının, Rusya'nın artan hava saldırıları nedeniyle son iki gündür yürürlükte olduğu bildirildi.
Barva Invest tarafından yapılan açıklamada "Limanlara giden ve gelen gemi trafiğinin geçici olarak askıya alındığı konusunda sizi bilgilendirmek isteriz. Mevcut yasak 26 Ekim'de yürürlüğe girecek, ancak sürenin uzatılması mümkün" denildi.
KARARIN OLASI SONUÇLARI NELER OLACAK?
Kıyiv merkezli danışmanlık şirketi Barva Invest, yeni tahıl koridoru yolunun askıya alınmasımın sonucunda olası etkilere de açıklamasında yer verdi. Barva Invest, “Bu beklenmedik kısıtlamalar, geminin aksama süresi anlamına geliyor. Öngörülebilirlik eksikliği nedeniyle iş dünyasının olumsuz bir tepki vermesini bekliyoruz. Arıza süreleri için şu anda kendi ceplerinden para ödeyen piyasa katılımcıları, Ukrayna'daki gelecekteki faaliyetlerinde bu riskleri artıracak ve değişime uğrayacak. Tedarik zincirinde ek maliyetler oluşuyor” açıklamasında bulundu.
TAHIL KORİDORU ANLAŞMASI
Rusya’nın Ukrayna topraklarının tamamına yönelik başlattığı savaş ve işgal girişimi nedeniyle, dünya pazarına açılamayan Ukrayna tahıllarının ihracatı yapılamamış ve ihracatı yapılamayan hububat dolayısıyla dünya, gıda krizinin eşiğine gelmişti. Rusya’nın sebep olduğu küresel gıda krizini önlemek için Türkiye kolları sıvadı. Savaşın başından bu yana arabuluculuk rolü üstlenen Türkiye, Birleşmiş Milletler çatısı altında İstanbul’da iki kez Ukrayna ve Rusya askeri heyetlerini ağırladı.
22 Temmuz 2022’de Karadeniz üzerinden tahıl koridoru oluşturulması için, “Tahıl ve Yiyecek Maddelerinin Ukrayna Limanlarından Emniyetli Sevki Girişimi Belgesi” imzalandı. İmzalanan anlaşmanın ardından tahıl taşıyacak gemilerin hazırlık çalışmaları ise tamamlandı. Tahıl yüklü gemiler Odesa, Çornomorsk, Yujnıy limanlarından yola çıkarak İstanbul’daki Müşterek Koordinasyon Merkezi’nde bekletiliyordu. Denetimlerin ve güvenliğin sağlanmasında rol oynayan Türkiye, tahılların dünya pazarına açılmasını sağlıyordu. 17 Temmuz 2023 itibarıyla Rusya, bu anlaşmayı durdurduğunu açıkladı.
UKRAYNA, KARADENİZ’DE MAHSUR KALAN GEMİLER İÇİN İNSANİ KORİDOR AÇTI
Bunun üzerine Ukrayna, Karadeniz limanlarında mahsur kalan gemiler için insani koridor açtığını ilan etti. İlk olarak, Şubat 2022’de işgal girişiminin başlamasıyla birlikte Ukrayna limanlarında mahsur kalan ve geçen yıl limanları tahıl sevkiyatına açan anlaşma kapsamında olmayan konteyner gemileri için bu durumun geçerli olacağı belirtildi.
EN ÇOK OKUNANLAR