Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği kuruldu
Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği kuruldu
Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK), 15 Nisan'da gerçekleşen imza töreni ile resmî olarak kuruldu. İmza töreni, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığında gerçekleşti.
Haber Giriş Tarihi: 15.04.2025 14:34
Haber Güncellenme Tarihi: 15.04.2025 15:26
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Türkiye ile Azerbaycan öncülüğünde hayata geçirilen ve Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı himayesinde faaliyet gösterecek olan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK), 15 Nisan 2025 tarihinde gerçekleşen imza töreniyle resmî olarak kuruldu.
Türkiye'den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD), Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan'dan ise Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği (RMID) tarafından kurulan birlik; Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığında düzenlenen imza töreniyle kamuoyuna tanıtıldı.
TDT YALNIZCA KÜLTÜREL BİR DAYANIŞMA DEĞİL
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, imza töreninde bir konuşma gerçekleştirdi. Türk Devletleri Teşkilatının (TDT) yalnızca kültürel bir dayanışma olmadığını vurgulayan Bolat; ekonomiden enerjiye, sanayiden tarıma, turizmden teknolojiye stratejik bir ortaklığa dönüştüğünü belirtti.
TDT üyesi ülkelerin toplam gayrisafi yurt içi hasılasının (GSYH) 1,8 trilyon dolar olduğunu ifade eden Bolat; teşkilât nüfusunun 175 milyon kişiye, dış ticaret hacminin ise 1,2 trilyon dolara ulaştığını kaydetti.
TÜRKİYE, BİRLİĞİN SÖZCÜLÜĞÜNÜ İKİ YIL ÜSTLENECEK
Kuruluşu gerçekleştirilen TÜREK ile reklam alanında önemli iş birliklerine imza atılacağını vurgulayan Bakan, birliğin merkez ofisinin İstanbul'da olacağını ve ilk iki yıl sözcülüğünü Türkiye'nin üstleneceği bilgisini verdi. Sonraki yıllarda ise önce Azerbaycan'ın, sonra Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan'ın bu görevi üstleneceğini ifade etti.
TOPLAM REKLAM PAZARININ BÜYÜKLÜĞÜ 7 MİLYAR AVRO
Bakan, Türk dünyası ülkelerindeki reklam sektörüne ilişkin verileri de aktardı. "Azerbaycan'da 2023 yılı itibarıyla 104 milyon avro yıllık reklam bütçesi vardı. Özbekistan'da 136 milyon avro, Kazakistan'da 631 milyon avro, Kırgızistan'da 52 milyon avro, Türkmenistan'da 112 milyon avro yıllık reklam bütçeleridir. Ülkemizdeki reklam pazarı büyüklüğü 6 milyar avroyu bulmaktadır. Böylece Türk dünyasının toplam reklam pazarının büyüklüğü 7 milyar avroya ulaşmaktadır." ifadelerini kullandı.
"BİRLİK, KÜRESEL REKABETTE KOLEKTİF ÇALIŞMANIN EN GÜZEL ÖRNEĞİNİ VERECEKTİR"
Ayrıca Bolat, Türkiye'nin dünya reklam yatırımlarında ilk 20 ülke arasında bulunduğunu belirtti. Dijital reklamlara yapılan yatırımların payının yüzde 70 olduğunu aktardı. Bakan Bolat, TÜREK'in kurulmasının bir zorunluluk haline geldiğine dikkat çekerek, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
Bunun kurulmasıyla ortak medya üretimi, reklamcılıkta kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi, dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması sağlanacaktır. Bu birlik, bölgesel iş birliğinin ve küresel rekabette kolektif çalışmanın en güzel örneğini verecektir. TÜREK'in kurulmasıyla ekonomik büyümeyi desteklemeyi, medya ve reklam projeleri geliştirmeyi, doğru ve hızlı bilgi paylaşımını sağlamayı, toplumlarımızın bilinçlenmesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Bunu yaparken Türk dünyası olarak kullanacağımız araçlar ortak yayınlar, içerik takasları, dizi ve belgesel projeleri hazırlamak, müşterek reklam üretim merkezleri kurmak, kültürel kampanya iş birlikleri yapmak, Türk marka fonları sayesinde de bölgesel markaları küreselleşme yolunda desteklemek, yapay zeka ve medya laboratuvarları kanalıyla ortak algoritmalar, dil modelleri ve veri çözümleri geliştirmek.
BİRLİK İÇİN SEÇİLEN SEMBOL: TURNA
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura, kurulan birliğin ortak vizyonun, ortak sorumluluğun ve geleceğin de adı olduğunu vurguladı. Birlik için seçilen sembol hakkında ise "Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz turna, yalnızca bir görsel öğe değil, yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz." ifadelerini kullandı.
ARED Başkanı Şahin Acar ise birliğin kuruluşunda ilk adımı Azerbaycan ve Türkiye'nin attığını belirterek, "Bugün KKTC aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz, Kazakistan'dan Kırgızistan'a, Özbekistan'dan Türkmenistan'a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek." şeklinde konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
QHA - Kırım Haber Ajansı
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği kuruldu
Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK), 15 Nisan'da gerçekleşen imza töreni ile resmî olarak kuruldu. İmza töreni, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığında gerçekleşti.
Türkiye ile Azerbaycan öncülüğünde hayata geçirilen ve Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı himayesinde faaliyet gösterecek olan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK), 15 Nisan 2025 tarihinde gerçekleşen imza töreniyle resmî olarak kuruldu.
Türkiye'den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD), Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Azerbaycan'dan ise Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği (RMID) tarafından kurulan birlik; Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığında düzenlenen imza töreniyle kamuoyuna tanıtıldı.
TDT YALNIZCA KÜLTÜREL BİR DAYANIŞMA DEĞİL
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, imza töreninde bir konuşma gerçekleştirdi. Türk Devletleri Teşkilatının (TDT) yalnızca kültürel bir dayanışma olmadığını vurgulayan Bolat; ekonomiden enerjiye, sanayiden tarıma, turizmden teknolojiye stratejik bir ortaklığa dönüştüğünü belirtti.
TDT üyesi ülkelerin toplam gayrisafi yurt içi hasılasının (GSYH) 1,8 trilyon dolar olduğunu ifade eden Bolat; teşkilât nüfusunun 175 milyon kişiye, dış ticaret hacminin ise 1,2 trilyon dolara ulaştığını kaydetti.
TÜRKİYE, BİRLİĞİN SÖZCÜLÜĞÜNÜ İKİ YIL ÜSTLENECEK
Kuruluşu gerçekleştirilen TÜREK ile reklam alanında önemli iş birliklerine imza atılacağını vurgulayan Bakan, birliğin merkez ofisinin İstanbul'da olacağını ve ilk iki yıl sözcülüğünü Türkiye'nin üstleneceği bilgisini verdi. Sonraki yıllarda ise önce Azerbaycan'ın, sonra Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan'ın bu görevi üstleneceğini ifade etti.
TOPLAM REKLAM PAZARININ BÜYÜKLÜĞÜ 7 MİLYAR AVRO
Bakan, Türk dünyası ülkelerindeki reklam sektörüne ilişkin verileri de aktardı. "Azerbaycan'da 2023 yılı itibarıyla 104 milyon avro yıllık reklam bütçesi vardı. Özbekistan'da 136 milyon avro, Kazakistan'da 631 milyon avro, Kırgızistan'da 52 milyon avro, Türkmenistan'da 112 milyon avro yıllık reklam bütçeleridir. Ülkemizdeki reklam pazarı büyüklüğü 6 milyar avroyu bulmaktadır. Böylece Türk dünyasının toplam reklam pazarının büyüklüğü 7 milyar avroya ulaşmaktadır." ifadelerini kullandı.
"BİRLİK, KÜRESEL REKABETTE KOLEKTİF ÇALIŞMANIN EN GÜZEL ÖRNEĞİNİ VERECEKTİR"
Ayrıca Bolat, Türkiye'nin dünya reklam yatırımlarında ilk 20 ülke arasında bulunduğunu belirtti. Dijital reklamlara yapılan yatırımların payının yüzde 70 olduğunu aktardı. Bakan Bolat, TÜREK'in kurulmasının bir zorunluluk haline geldiğine dikkat çekerek, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
BİRLİK İÇİN SEÇİLEN SEMBOL: TURNA
REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura, kurulan birliğin ortak vizyonun, ortak sorumluluğun ve geleceğin de adı olduğunu vurguladı. Birlik için seçilen sembol hakkında ise "Bu birlikteliği temsil eden sembolümüz turna, yalnızca bir görsel öğe değil, yönümüzü, bakış açımızı ve birlikte hareket etme irademizi yansıtan güçlü bir anlam taşıyor. Turna, kadim Türk kültüründe yolculuğun, haberleşmenin, sadakatin ve birlikte yön bulmanın sembolüdür. Tek başına değil, toplulukla birlikte hareket eder. Biz de birliği, bu anlayışla inşa ediyoruz." ifadelerini kullandı.
ARED Başkanı Şahin Acar ise birliğin kuruluşunda ilk adımı Azerbaycan ve Türkiye'nin attığını belirterek, "Bugün KKTC aramıza katıldı. Durmak yok. Hedefimiz, Kazakistan'dan Kırgızistan'a, Özbekistan'dan Türkmenistan'a, diğer tüm Türk topluluklarına kadar bu çatı altında birlikte yürümek." şeklinde konuştu.
Son Haberler