Eğitim Sosyoloğu Doç. Dr. Kamer: Okullar yalnızca öğretim gerçekleştirmez, bireyi eğitir
Eğitim Sosyoloğu Doç. Dr. Kamer: Okullar yalnızca öğretim gerçekleştirmez, bireyi eğitir
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Sosyoloğu Doç. Dr. Tunay Kamer, Kırım Haber Ajansına (QHA) 2023-2024 eğitim-öğretim döneminde alınan yönetmelik kararına ilişkin değerlendirmede bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 11.09.2023 13:52
Haber Güncellenme Tarihi: 11.09.2023 17:09
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Türkiye için 2023-2024 eğitim-öğretim dönemi bugün itibarıyla başladı. Öğrenciler ders zilinin çalmasıyla sınıflardaki yerini alırken yeni eğitim dönemi için alınan yönetmelik kararı gündeme geldi. Kimi yerde tartışma konusu olan kimi yerde onaylanan yeni yönetmelik konusunda Kırım Haber Ajansı (QHA) sorularını Eğitim Sosyoloğu, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Selman Tunay Kamer'e yöneltti.
QHA'nın "Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ortaya koyulan yeni yönetmeliği nasıl değerlendiriyorsunuz?" sorusuna Kamer, "Bu gerekli olan bir şeydi. Eğitimle ilgili olan araştırmalar giderek artıyor. Özellikle öğretmene verilen değerin düşüyor olması, öğrencilerin okuldan soğuması, açık liseye kaydolması, Kovid-19 salgınından sonra dijitalleşmesinin yanlış yerlere gitmesi, bağımlılığın artması gibi etkenler nedeniyle bu yönetmeliği anlamlı buluyorum" dedi.
Milli Eğitim Bakanlığında (MEB) çeşitli projelerde çalıştığını dile getiren Kamer, salgının yan etkilerinin eğitim hayatında devam ettiğini vurguladı. Kamer, Türkiye genelinde çocukların okula ve aileye yönelik entegrasyonuyla ilgili 1 milyon aileye eğitim verildiğini belirtti. Kamer, öğretmenlerin öğrenciler gözünde birer rol model olması gerektiğini bu yüzden kıyafet kuralından kaynaklı olarak önlük giyilmesi için adım atıldığını söyledi.
Doç. Dr. Kamer yönetmelik kararının son derece gerekli olduğunu ve bunun öğrencilerin okula adapte olmasında önemli bir etken olacağını ifade etti. Kamer, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in, "Cumhruiyet'in 100. yılına yaraşır bir eğitim sistemi istiyorsak, 2023-2024 dönemini toplumsal seferberlik ilan ediyorum" ifadelerini yineledi.
Kamer, günümüz şartlarında bir çocuğun ebeveynleri ve öğretmenleri tarafından nasıl eğitim alması gerektiğine vurgu yaptı. Sosyolog Kamer, "Eğitim sistemine baktığımız zaman sınav odaklı bir eğitim sistemini benimsiyoruz. Dolayısıyla çocuğun sosyalleşmesi veya toplumsal hayatta karşılacağı problemlerin üstesinden gelmesi için temel becerilerin öğretilmesi, çocuğun hobi geliştirmesi veya kimliğini geliştirmesi maalesef ikinci planda kalıyor. Hep akademideki başarısına bakılıyor. Derslerde başarılıysa çocuk nasılsa başarılı deniyor. Biz ne diyoruz 2023-2024 eğitim-öğretim yılı. Yani okullar yalnızca öğretim gerçekleştirmez aynı zamanda bireyi eğitirler" ifadelerini kullandı.
Temel becerilerin geri planda kaldığını söyleyen Kamer, "Günümüzde çocuklara en ufak işleri bile yaptırmıyoruz. Yeter ki ders başında olsun diyoruz. Çocuğumuz iyi bir doktor oluyor ama iyi insan olamıyor. İyi bi rmühendis oluyor ama iyi bir aile babası/evlat olamıyor. Akademik başarıyı önceliyoruz ama sosyal boyutu geri planda bırakıyoruz. Bir sanatçı yetiştirmek artık geri planda kalıyor" şeklinde değerlendirmede bulundu.
QHA'nın "Yeni kuşak nasıl bir eğitim istiyor?" sorusuna yanıt veren Kamer, çocukların hazırbulunuşluğa alıştırıldığına işaret etti. Kamer öneri olarak çocuklara evde sofra kurmak, markete göndermek gibi görevlerin verilmesi gerektiğinin altını çizdi. Ayrıca Kamer, çocukların televizyonda izlediği filmlerdeki mesleklerden etkilendiğini kimi zaman da meslek konusunda karara varamadığını dile getirdi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Eğitim Sosyoloğu Doç. Dr. Kamer: Okullar yalnızca öğretim gerçekleştirmez, bireyi eğitir
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Sosyoloğu Doç. Dr. Tunay Kamer, Kırım Haber Ajansına (QHA) 2023-2024 eğitim-öğretim döneminde alınan yönetmelik kararına ilişkin değerlendirmede bulundu.
Türkiye için 2023-2024 eğitim-öğretim dönemi bugün itibarıyla başladı. Öğrenciler ders zilinin çalmasıyla sınıflardaki yerini alırken yeni eğitim dönemi için alınan yönetmelik kararı gündeme geldi. Kimi yerde tartışma konusu olan kimi yerde onaylanan yeni yönetmelik konusunda Kırım Haber Ajansı (QHA) sorularını Eğitim Sosyoloğu, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Selman Tunay Kamer'e yöneltti.
EĞİTİM SOSYOLOĞU KAMER, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ YENİ YÖNETMELİĞİ DEĞERLENDİRDİ
QHA'nın "Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ortaya koyulan yeni yönetmeliği nasıl değerlendiriyorsunuz?" sorusuna Kamer, "Bu gerekli olan bir şeydi. Eğitimle ilgili olan araştırmalar giderek artıyor. Özellikle öğretmene verilen değerin düşüyor olması, öğrencilerin okuldan soğuması, açık liseye kaydolması, Kovid-19 salgınından sonra dijitalleşmesinin yanlış yerlere gitmesi, bağımlılığın artması gibi etkenler nedeniyle bu yönetmeliği anlamlı buluyorum" dedi.
Milli Eğitim Bakanlığında (MEB) çeşitli projelerde çalıştığını dile getiren Kamer, salgının yan etkilerinin eğitim hayatında devam ettiğini vurguladı. Kamer, Türkiye genelinde çocukların okula ve aileye yönelik entegrasyonuyla ilgili 1 milyon aileye eğitim verildiğini belirtti. Kamer, öğretmenlerin öğrenciler gözünde birer rol model olması gerektiğini bu yüzden kıyafet kuralından kaynaklı olarak önlük giyilmesi için adım atıldığını söyledi.
Doç. Dr. Kamer yönetmelik kararının son derece gerekli olduğunu ve bunun öğrencilerin okula adapte olmasında önemli bir etken olacağını ifade etti. Kamer, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in, "Cumhruiyet'in 100. yılına yaraşır bir eğitim sistemi istiyorsak, 2023-2024 dönemini toplumsal seferberlik ilan ediyorum" ifadelerini yineledi.
"OKULLAR YALNIZCA ÖĞRETİM GERÇEKLEŞTİRMEZ, BİREYİ EĞİTİRLER"
Kamer, günümüz şartlarında bir çocuğun ebeveynleri ve öğretmenleri tarafından nasıl eğitim alması gerektiğine vurgu yaptı. Sosyolog Kamer, "Eğitim sistemine baktığımız zaman sınav odaklı bir eğitim sistemini benimsiyoruz. Dolayısıyla çocuğun sosyalleşmesi veya toplumsal hayatta karşılacağı problemlerin üstesinden gelmesi için temel becerilerin öğretilmesi, çocuğun hobi geliştirmesi veya kimliğini geliştirmesi maalesef ikinci planda kalıyor. Hep akademideki başarısına bakılıyor. Derslerde başarılıysa çocuk nasılsa başarılı deniyor. Biz ne diyoruz 2023-2024 eğitim-öğretim yılı. Yani okullar yalnızca öğretim gerçekleştirmez aynı zamanda bireyi eğitirler" ifadelerini kullandı.
"BİR SANATÇI YETİŞTİRMEK ARTIK GERİ PLANDA KALIYOR"
Temel becerilerin geri planda kaldığını söyleyen Kamer, "Günümüzde çocuklara en ufak işleri bile yaptırmıyoruz. Yeter ki ders başında olsun diyoruz. Çocuğumuz iyi bir doktor oluyor ama iyi insan olamıyor. İyi bi rmühendis oluyor ama iyi bir aile babası/evlat olamıyor. Akademik başarıyı önceliyoruz ama sosyal boyutu geri planda bırakıyoruz. Bir sanatçı yetiştirmek artık geri planda kalıyor" şeklinde değerlendirmede bulundu.
QHA'nın "Yeni kuşak nasıl bir eğitim istiyor?" sorusuna yanıt veren Kamer, çocukların hazırbulunuşluğa alıştırıldığına işaret etti. Kamer öneri olarak çocuklara evde sofra kurmak, markete göndermek gibi görevlerin verilmesi gerektiğinin altını çizdi. Ayrıca Kamer, çocukların televizyonda izlediği filmlerdeki mesleklerden etkilendiğini kimi zaman da meslek konusunda karara varamadığını dile getirdi.
Son Haberler