SON DAKİKA
Hava Durumu

#Uygur Zorunlu İşçileri

QHA - Kırım Haber Ajansı - Uygur Zorunlu İşçileri haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uygur Zorunlu İşçileri haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Uygur Türkleri, Çinlilere kiralanan tarım arazilerinde çalışmaya zorlanıyor! Haber

Uygur Türkleri, Çinlilere kiralanan tarım arazilerinde çalışmaya zorlanıyor!

Çin, işgal ettiği Doğu Türkistan’da insanlık suçu işlemeye devam ediyor. Özgür Asya Radyosunun (RFA) 16 Ekim 2023 tarihinde aktardığı haberde, Doğu Türkistan'ın Hoten ilindeki Keriye Hapishanesi'nde tutulan Uygur Türklerinin, Çinlilere kiralanan tarım arazilerinde çalışmaya zorlandığı bildirildi. "HÜCRELERİNE GERİ GÖNDERİLDİKLERİNE TANIK OLDUM" Uygur Türklerinin, bölgeye Çin'in iç bölgelerinden getirilerek yerleştirilen ve Uygur Türklerinin elinden alınarak Çinlilere kiralanan bin 650 dönümlük tarım arazisinde günde 12-14 saat çalışmaya zorlandığı kaydedildi. Uydu telefonları ile ulaşılan Keriye Hapishanesinden bir gardiyan, tarlada çalışan Uygur Türklerinin kaçmasını önlemek için çalışma alanını silahlı Çinli polislerin çevirdiğini aktarak, "Mahkumların (Uygur Türkleri) gündüzleri zorla işe götürüldüklerine ve geceleri hücrelerine geri gönderildiklerine tanık oldum" ifadelerini kullandı. HAPİS DEĞİL KÖLE FABRİKASI! Öte yandan diğer bir gardiyan ise RFA'ya, pek çok Uygur Türklerinin hapishane duvarlarının içinde ve dışında bulunan fabrikalarda çimento, ayakkabı, eldiven ve çay üreten fabrikalarda çalıştığını söyledi. Gardiyan ayrıca 10 yıldan fazla hapis cezasına çarptırılanların cezaevi içindeki fabrikalarda çalıştığını, 10 yıldan az hapis yatanların ise cezaevi dışında çalıştığını bildirdi.

Kanada'dan iki ünlü şirkete Uygur Soykırımı soruşturması! Haber

Kanada'dan iki ünlü şirkete Uygur Soykırımı soruşturması!

Kanada Piyasa Düzenleme Kurumu, iki ünlü şirkete Çin'in Doğu Türkistan'da zorla çalıştırma yasağını delmesine ve Uygur Türklerine yönelik uyguladığı soykırım politikasına destek verilmesi nedeniyle soruşturma başlattı. Kurumun dün yayımladığı ön değerlendirme raporunda adı geçen ünlü giyim markası Ralph Lauren Canada ve Doğu Türkistan'daki altın madenlerinde Çin devletine çalışan Gobi Mining adlı iki şirketin, Doğu Türkistan'daki Uygur zorunlu çalıştırma uygulamasına destek verdiği belirtildi. HER İKİ ŞİRKET, ZORLA ÇALIŞTIRILAN UYGUR İŞÇİLERDEN KÂR ELDE EDİYOR! Yayımlanan rapor, Ralph Lauren Canada'nın zorla çalıştırılan işçilerden gelir elde eden Çinli şirketlerle tedarik bağları olduğunu kanıtlıyor. Ayrıca rapor, Doğu Türkistan'da faaliyet gösteren Gobi Mining (Gobi Madencilik) şirketinin, Doğu Türkistan'daki Savoyalton Madeni'nde maden arama çalışmaları sırasında Uygurları zorunlu çalıştırmadan kâr elde ettiğini de ispatlıyor.  Ottawa merkezli Uygur İnsan Hakları Projesi Direktörü Memet Tohti konuyla ilgili Kanada'nın Kurumsal Etik Gözlemci Kuruluşuna (CORE) verdiği demeçte, Haziran 2022'de Kanada'daki 13 şirket hakkında ortak bildiri yayımlandığını bildirdi. Tohti bildiride bu şirketlerin, Doğu Türkistan'daki Uygur zorunlu çalıştırma uygulamasından yararlandığını kaydetti. 4 ŞİRKET HAKKINDA SORUŞTURMA BAŞLATTI Mehmet Tohti, "14 ay önce bu şirketlerin Uygur Türklerini zorla çalıştırmaya dahil olduğuna ilişkin tüm bulgularımızı sunduk. CORE, şimdiye kadar 4 şirket hakkında soruşturma başlattı ve yakın gelecekte daha fazla şirkete soruşturma başlatacak" ifadelerini kullandı.

Fransa Parlamentosu, Uygur Türkleri yasa tasarısını kabul etti Haber

Fransa Parlamentosu, Uygur Türkleri yasa tasarısını kabul etti

Fransa Parlamentosu, 1 Haziran 2023 tarihinde Yeşiller Partisi'nin üst düzey milletvekilleri Mélanie Vogel ve Guillaume Gontard'ın bu yıl 16 Ocak 2023'te meclise sunduğu "Uygur Zorunlu İşçiliği ile Üretilen Malların Yasaklanması Önergesi" konulu yasa tasarısını oy çokluğu ile kabul etti. Kabul edilen yasa tasarısı, Fransa ve Avrupa pazarlarında Çin'den ithal edilen Uygur zorunlu işçiler tarafından üretilen ürünlere ambargo uygulanması ve giysi, araba ve diğer ürünlerin Fransa ve Avrupa'da tüketilmesini engelleyen bir dizi kararı içeriyor. "ÇİN'E ÇOK GÜÇLÜ VE NET BİR MESAJ VERİLDİ" Kongre Üyesi Melanie Vogel, tasarının kabul edilmesi ile ilgili, "Uygurlara yönelik soykırımın devam ettiğini kabul ediyoruz. Bu plan eyleme dönüştürülmeli. Bu insan haklarının uluslararası düzeyde korunması yolunda çok önemli bir adım. Fransız hükumeti ve Avrupa Parlamentosu tarafından Çin'e çok güçlü ve net bir mesaj verildi. Mesajımız, Uygur Zorla Çalıştırmayı Önleme Yasası ile aynı mekanizmayı uygulamamız gerektiğidir" ifadelerini kullandı. ABD İKİ YIL ÖNCE KABUL ETMİŞTİ Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) "Uygur Zorla Çalıştırmayı Önleme Yasası" 24 Haziran 2021'de kabul edilmişti. Geçen yıl Haziran ayında uygulamaya konuldu. FRANSA ÇİN'İN SOYKIRIM YAPTIĞINI KABUL ETMİŞTİ Ocak 2022'de Fransa Parlamentosu, Çin'in Uygur Türklerine karşı işlediği zulmü "soykırım" olarak tanımıştı.

Arabanızın hangi parçası Uygur Zorunlu İşçileri tarafından yapıldı? Haber

Arabanızın hangi parçası Uygur Zorunlu İşçileri tarafından yapıldı?

Selahaddin Kaşgarlı / QHA Muhabir / Ankar Çin rejimi, Çevreye zararlı, ağır işçilik gerektiren madencilik ve işleme tesislerini ve otomobil parça üretimini gerçekleştiren üretim merkezlerini bilinçli olarak Doğu Türkistan coğrafyasına dağıtmış durumda. Bununla birlikte bölgede inşa edilmiş araba fabrikaları, Uygur Türkleri insanlık dışı koşullar altında çalıştırıyor. Konu özelinde İngiltere Sheffield Hallam Üniversitesi, Helena Kennedy Uluslararası Adalet Merkezi'nde İnsan Hakları ve Çağdaş Kölelik alanından araştırmacı olan Prof. Dr. Laura Murphy, Kendyl Salcito, Mia Rabkin, Koç Üniversitesi Doktora öğrencisi Yalkun Uluyol ve diğer araştırmacılardan meydana gelen ekip tarafından bu konuda bir rapor yayımlandı. Rapor için yürütülen altı aylık araştırmada, kamuya açık belgelerin analizi ve Batı kökenli otomobil markaları ile Uygur Türklerinin zorunlu çalıştırılma politikası arasındaki bağlantılar ortaya konuldu. UYGUR TÜRKLERİNİN HAYIR DEME ŞANSI YOK! Rapor, araba kaputundan motor muhafazalarına, iç aksamdan elektronik parçalara kadar birçok parçanın Çin rejiminin köle olarak çalıştırdığı Uygur Türkleri tarafından üretildiğine dair belgeler içeriyor. Raporun yazarlarından Koç Üniversitesi Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümü Doktora Öğrencisi Uygur Türkü Yalkun Uluyol, bölgedeki işçilerin "hayır deme şansı yok!” diyerek QHA’ya raporla ilgili açıklamalarda bulundu. UYGUR ZORUNLU İŞÇİLİĞİ TÜM SEKTÖRLERİ ETKİLİYOR Raporun öneminden bahsedebilir misiniz? "Sheffield Hallam Üniversitesi ve Nomogaia tarafından hazırlanan rapor otomobil tedarik zincirini ve Uygur bölgesindeki zorunlu işçiliğini inceliyor. Rapor daha önce yapılan pamuk, domates, güneş enerjisi, Şincan Üretim ve İnşaat Kolordusu gibi konularda yapılan çalışmalara ek olarak, Uygur zorunlu işçiliğinin neredeyse tüm sektörleri etkilediğini gösteriyor. Rapor şu sorulara cevap arıyor: Doğu Türkistan’da zorunlu işçi olarak çalıştırılan Uygur ve diğer etnik grupların ürettikleri ürünler tedarik zincirinde yer alıyor mu? Bizim tükettiğimiz hangi ürünler Uygur zorunlu işçiliğinden etkilenmiştir? Otomotiv tedarik zinciri Uygur zorunlu işçiliğinden ne kadar etkileniyor? Amerika Birleşik Devletleri’nde Uygur Zorla Çalıştırmayı Önleme Kanunu yürürlüğe girmesiyle beraber tedarik zincirlerini Uygur zorunlu işçiliğinden arındırmaya yönelik önemli adımlar atılmaya başladı. Avrupa ülkeleri başta olmak üzere liberal demokratik ülkelerin de benzer önlemler alabileceği öngörülüyor. Ancak, tedarik zincirleri oldukça karmaşık ve takibi zor bir alan. Örneğin, McKinsey and Company tarafından yapılan tahminlere göre, ortalama bir otomotiv üreticisinin ham maddelerden bileşenlere kadar tüm tedarik zincirinde 18.000 kadar tedarikçiyle bağlantısı olabiliyor. Tüm bu zorluklara rağmen hazırlanan rapor bakır, alüminyum, çelik gibi ham maddeler ve tekerlek, cam gibi otomotiv parçaları dahil birçok ürünün Uygur zorunlu işçiliği ile bağlantılı olduğunu kaynaklarıyla açığa çıkarıyor. Rapor, nakliye verileri, kurumsal finans ve medya raporlaması, gazetecilik, devlet propagandası, uzaktan algılama verileri ve haritalar dahil olmak üzere halka açık İngilizce, Mandarin Çince ve Uygur dillerindeki kaynaklara dayanıyor. Bu hacimli raporun önemi, bir veya birkaç değil, tüm otomotiv sektörünün Uygur zorunlu işçiliği ile bağlantılı olabileceğini öne sürmekle birlikte, daha kapsamlı ve titiz bir şekilde durum tespit çalışmasının gerekli olduğunu da göstermesidir. Bunun haricinde rapor, birincil kaynaklarla Uygur zorunlu işçiliğinin hangi şartlar altında gerçekleştiğini aydınlatıyor. Hükümetlere, otomotive şirketlerine ve diğer paydaşlara önemli tavsiyelerde bulunuyor." DOĞU TÜRKİSTAN'DA 50'DEN FAZLA ULUSLARARASI OTOMOTİV ARABA ÜRETİCİSİ BULUNUYOR Doğu Türkistan Çin’in otomotiv endüstrisinde neden önemli? " Bugün Çin, araba parçaları için hammaddelerin işlenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Çin Halk Cumhuriyeti’nde gerçekleştirilen madencilik, rafine etme ve üretim işlemleri, küresel otomotiv endüstrisinin çoğunun temelini oluşturuyor. Çin, dünyadaki demir, çelik, boksiti alüminyuma ve lityum ve kobaltı pil sınıfı malzemelerinin önemli kısmını işliyor. Bu çevreye zarar veren işlemlerin büyük bir kısmı, Uygur Bölgesi'nin baskıcı ortamında gerçekleştiriliyor. Otomotiv sektörüne işlenmiş veya işlenmemiş ürünleri tedarik sağlayan birçok şirket, Uygur zorunlu işçiliğinden faydalanıyor. Doğu Türkistan’ın neden sektör için önemli bir bölge olduğunu şu bulgurlardan daha net görebiliriz: Rapora göre: Uygur Bölgesi'nde faaliyet gösteren otomotiv sektörüyle ilgili 96 madencilik, işleme veya üretim şirketi arasında en az 38'i devlet destekli işgücü transfer programlarına katılmıştır.Çin genelinde, Uygur Bölgesi'nden veya diğer bölgelerdeki Uygur işgücü transferini kabul eden şirketlerden tedarik sağlayan 40'tan fazla otomotiv sektörü üreticisi bulunmaktadır.Doğrudan Uygur Bölgesi'nde faaliyet gösteren şirketlerden veya diğer bölgelerdeki Uygur işçi transferini kabul eden şirketlerden kaynak sağlayan 50'den fazla uluslararası otomotiv parçası veya araba üreticisi (veya bunların ortak girişimleri) bulunmaktadır.100'den fazla uluslararası otomotiv parçası veya araba üreticisi Uygur zorunlu işçileri tarafından üretilen ürünlerle ilişki olduğu tespit edilmiştir. Uygur zorunlu işçiliğinin otomotiv tedarik zincirini nasıl etkilediğini rapor ile beraber sunulan interaktif tedarik zinciri haritasından daha iyi görebilirsiniz. https://www.shuforcedlabour.org/drivingforce/sankey/ " "RAPOR GEREKLİ ADIMLARIN ATILMASINA VESİLE OLUR" Bir Uygur olarak bu raporu hazırlarken neler hissettiniz? Sizi bu raporu hazırlamaya iten güç neydi ve okuyucularımıza neler söylemek istersiniz? " Ben rapor yazarlarından sadece birisiyim. Ekibimiz Laura Murphy, Kendyl Salcito, Mia Rabkin ve güvenlik endişelerinden ötürü kimliklerini açıklamak istemeyen diğer araştırmacılardan oluşuyor. Bir Uygur olarak ekipte yer almak ve birincil kaynaklardan Uygur zorunlu işçiliğini araştırmak çok zor bir süreçti. Üretim tesislerindeki zor koşullar ve işçilerin maruz kaldığı baskıcı politikalar gerçekten endişe verici. Bir Doğu Türkistanlı olarak, araştırma boyunca sürekli memleketteki babam dahil aile üyelerimi ve arkadaşlarımı düşündüm. Onların da zorunlu işçi olarak çalıştırılıyor olabileceği düşüncesinden hiç kurtulamadım. Bir bakıma bu duygular, yaptığımız araştırmanın ne kadar önemli olduğunu bana sürekli hatırlattı. Uygur zorunlu işçiliğine son verilmesi ve Doğu Türkistan’daki soykırım politikalarının durdurulmasına en ufak katkıda bulunabilecek olmamdan mutluyum. Umarım rapor gerekli adımların atılmasına vesile olur. "

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.