Kazakistan ICAO'nun daimi temsilcilik ofisi açtığı ilk Türkistan devleti oldu
Kazakistan, son altı ayda rekor bir başarıya imza atarak toplam 13 yeni uçağı ülkeye ithal etti. Söz konusu uçaklar, 50 ile 300 yolcu kapasitelerine sahip ve Fransa ile İrlanda'dan sırasıyla 6 ve 4 adet olmak üzere temin edildi. Ayrıca, iki uçak ABD'den ve bir uçak Almanya'dan getirildi. Toplamda 656 milyon dolara mal olan bu uçakların ortalama maliyeti 50,5 milyon dolar olarak belirlendi. Aynı dönemde Kazakistan, 10 uçağı da ihraç etti ve bu uçakların yedisi İrlanda'ya gönderildi.
REKOR UÇAK İTHALATI VE YENİ ANLAŞMALAR
Kazakistan’ın stratejik konumu, ülkenin lojistik merkez olarak rolünü güçlendirmiş durumda. Özellikle Rusya'nın bazı ülkelerden gelen uçuşlara koyduğu kısıtlamalar sonrasında bu durum daha da belirginleşti. Kazakistan’ın hava trafik kontrol hizmetlerini yürüten Kazaeronavigatsia, son altı ayda 415 bin uçuş yönetti. Bu uçuşların yaklaşık 107 bini Kazak hava yolları tarafından, 308 bini ise yabancı hava yolları tarafından gerçekleştirildi ve bu, ülkenin bir rekoru oldu.
HAVACILIKTA YENİ BİR DÖNEM BAŞLATIYOR
Astana, uçuş ağını genişletme hedefini sürdürüyor. Air Astana, Japonya Havayolları ile iş birliği yaparak Almatı ve Tokyo arasında yeni bir uçuş hattı başlatacak bir kod paylaşım anlaşması imzaladı. Ayrıca, Astana ve New York arasında 2025 yılı sonunda direkt uçuşlar düzenlemeyi planlıyor.
Kazakistan ayrıca, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO) nezdinde kalıcı bir temsilcilik ofisi açan ilk Türkistan ülkesi oldu. Ayrıca, ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), Kazakistan’ın iki ülke arasında direkt uçuşlar başlatma hazırlığını değerlendirmeye başladı.
ICAO TEMSİLCİLİĞİ VE TARİHİ UÇAK İTHALATI
Öte yandan, geçen şubat ayında Birleşik Kralık merkezli BAE Systems şirketinin yüzde 49 hissesi ile Air Astana şirketinin son zamanlarda çeşitli tartışmalar yaşadığı bildirildi. İngiliz CEO Peter Foster’ın liderliğindeki Air Astana, uçuş iptalleri ve uçak hasarları gibi sorunlarla gündeme geldi. Kazakistan Sivil Havacılık Komitesi Başkanı, Air Astananın resmi ulusal taşıyıcı statüsüne sahip olmadığını ve hiçbir zaman bu statüye sahip olmadığını belirtmişti. Bu açıklama, şirketin önceki pazarlama ve kamuoyundaki imajıyla çelişiyor.
KAZAKİSTAN’IN HAVACILIK STRATEJİSİ GÜÇLENİYOR
Batılı havayollarının Çin'e yönelik operasyonlarını azaltması, jeopolitik gerilimler ve artan maliyetler nedeniyle, Kazakistan'ın stratejik ortaklıkları ve altyapı iyileştirmeleri, ülkeyi küresel havacılık alanında hızla büyüyen bir merkez konumuna getiriyor.