Son bir yılda Kırım'a yasa dışı giriş yapan uçaklar ve gemiler tespit edildi
Son bir yılda Kırım'a yasa dışı giriş yapan uçaklar ve gemiler tespit edildi
Son bir yılda Kırım'a yasa dışı giriş yapan uçaklar ve gemiler tespit edildi
Haber Giriş Tarihi: 30.12.2020 21:42
Haber Güncellenme Tarihi: 30.12.2020 21:43
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Kırım'ın Rusya tarafından işgalinden sonra Ukrayna'nın ana kısmına faaliyete başlayan Kırım Özerk Cumhuriyeti Savcılığı, son bir yılda Kırım'a yasa dışı giriş çıkış yapan 500 uçak ile 600 gemiyi tespit etti.
Ukrayna ana karasında faaliyet gösteren Kırım Özerk Cumhuriyeti ve Akyar (Sivastopol) Savcılığı, Rus işgali altındaki Kırım'a 2020'de yasa dışı giriş ve çıkış gerçekleştiren 500 uçak ve 600 gemiyi tespit ederek raporladı.
Savcılıktan yapılan yazılı açıklamada, savcılığın talebi üzerine ihlalde bulunan 104 uçak ve 50 gemi hakkında tutuklama kararı alındığı belirtildi. Ayrıca, daha fazla ihlalin önlenmesi için uluslararası hukuk anlamında yabancı ülkelerle iş birliği yapıldığı kaydedildi.
Bunun yanı sıra 2020'de, Uluslararası Ceza Mahkemesi Savcılığına yarımadanın sivil nüfusunun zorla yerinden edilmesi, işgal altında bulunan Kırım'daki mülklerin büyük çapta imha edilmesi ve el konulması ve çocuklara işgalci Rus ordusunda görev propagandası yapılması hakkında üç bilgi mesajı gönderildiği kaydedilirken, genel olarak Kırım'daki savaş suçları hakkında 9 bilgi mesajı gönderildiği belirtildi.
Ayrıca, Savcılık, Ukrayna Ceza Kanunu'nun 111. maddesinin 1. fıkrası (vatana ihanet) uyarınca açılan 27 dava kapsamında yürütülen özel mahkeme öncesi soruşturma sonuçlarına göre; hazırlanan iddianamelerin mahkemeye sevk edildiğini bildirdi. Savcılık, Kırım'da Rusya kontrolündeki 25 soruşturma görevlisi, savcı ve yargıca suçlama yöneltildiğini bildirdi. Rusya'nın kontrolünde faaliyet gösteren bu soruşturma görevlileri, savcı ve yargıçlar vatana ihanet (Ukrayna Ceza Kanununun 111. maddesi), savaş kanunlarını ihlal etmek (438. madde) ve 26 Şubat 2014 yılında yapılan Ukrayna yanlısı miting katılımcılarını yasa dışı kovuşturmakla suçlanıyorlar.
Bunun yanı sıra, işgalci devletin Kırım Yarımadası’nın çevresine verdiği zararı hesaplamak için Savcılığın inisiyatifi ile kurumlar arası çalışma grubunun kurulduğu aktarıldı.
KIRIM’A UÇUŞLAR YASAKLANMIŞTI
Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun 27.03.2014 tarihli 68/ 262 numaralı Ukrayna toprak bütünlüğüne ilişkin kararına göre; Kırım’ın hava sahası, yarımadanın Rusya tarafından işgaline bağlı olarak kapatıldı.
2014 Nisan ayının başında Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü (EUROCONTROL) Kırım’a uçuşları yasakladığını duyurdu. ICAO, yayınladığı resmi bildirisinde, Akmescit havaalanının havacılık yönetim hakkının Ukrayna’ya ait olduğunu belirtmiş ve Rusya tarafından Ukrayna’ya ait havacılık alanına müdahalenin devam etmesi durumunda Rusya’nın havacılığı ve havayolu şirketleri için çok ciddi sonuçların ortaya çıkacağını açıklamıştı.
Ancak, işgalin başladığı 2014 yılından beri, özellikle Rus hava yolları şirketleri, Kırım’da faaliyet gösteren Akmescit’teki havaalanına uçuşlar gerçekleştirerek, geçici olarak işgal altındaki bölgede Ukrayna’nın hava sahasını ve devlet sınırını ihlal ediyor.
Ukrayna Hava Kuvvetleri keşif ve bilgi merkezi hava sahası kontrol departmanı çalışanları, Rus uçaklarının, 2014 yılının başından beri işgal altındaki Kırım’da Ukrayna hava sahasını ve devlet sınırını 200 binden fazla kez ihlal ettiğini kaydetmişti.
RUS İŞGALİNDEN SONRA UKRAYNA KIRIM’DAKİ LİMANLARI KAPATTI
Rusya’nın 2014 yılında Kırım’ı işgal etmesinden sonra Ukrayna Devlet Deniz ve Nehir Ulaştırma Müfettişliği, Ukrayna’nın Kırım’da bulunan Kezlev, Kerç, Akyar, Kefe ve Yalta’daki limanlarını uluslararası trafiğe kapattı. Ardından Ukrayna Bakanlar Kurulu, Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da bulunan Sivastopol, Kezlev (Yevpatoriya), Yalta, Kefe (Feodosiya) ve Kerç limanlarını, yabancı gemilere açık limanlar listesinden çıkardı.
Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun, Kırım’ın Rusya tarafından işgalini tanımamasına ilişkin bildiriyi kabul ettikten sonra, ulaştırma şirketlerinin işgal edilen yarımadaya uçak veya gemi seferi düzenlemesi yasaklanmıştı. Uluslararası normlar ve Ukrayna mevzuatı gereğince, söz konusu kuralların ihlal edilmesi durumunda, ulaştırma aracına el koyma ve şirkete uluslararası sefer düzenleme yasağı gibi ciddi yaptırımlar uygulanıyor.
TÜRKİYE’DEN KIRIM YASAĞI
Türkiye Deniz Ticaret Odası 6 Ekim 2017 tarihinde “Karadeniz’de Gemi Seferleri ve Kırım Bağlamında Belirlenen İlkeler” başlıklı bir açıklama yayımlamıştı.
Açıklamada, Kırım Bölgesinden ve limanlarından geldiği tespit edilen gemilerin ülkemize girişlerine müsaade edilmeyeceği ve ülkeden bu bölge limanlarına çıkış verilmeyeceği belirtilmişti.
YARIMADADA 6 YILDIR BASKI VE ZULÜM DEVAM EDİYOR
İşgalci Rus askerleri Kırım’a ilk olarak, 20 Şubat 2014 tarihinde girdi. Altı yıl önce bugün, sabahın erken saatlerinde plakaları sökülmüş askeri araçlar ve rütbe işaretleri taşımayan silahlı milisler Kırım’ın stratejik noktalarını ve hükûmet binalarını ele geçirmeye başladı.
Rus propaganda medyalarında “Kırım Özsavunması” oldukları iddia edilen, kamuflaj giymelerinden hareketle “kibar yeşil adamlar” olarak da adlandırılan Rus askerleri ve onların yanında gezen işbirlikçi milisler, yarımadanın kontrolünü yasa dışı olarak ele geçirdi. Rus propaganda mekanizmasınca işgal, sözde “bağlanma” adı altında legalleştirilmeye çalışılsa da dünya kamuoyu bu adımı asla tanımadı.
Rus işgaliyle adeta “açık hava cezaevi”ne dönüşen Kırım yarımadası, bir yandan silahlandırma hamleleriyle dünyayı tehdit eden askeri bir üs haline getirildi. Diğer yandan da işgale direnen Kırımlılar baskı mekanizmasının sürekli hedefi haline geldi. Yarımadada 2014’ten beri Rus işgalini onaylamadıklarını ifade eden ve tutumlarıyla belirten Kırım Tatarları başta olmak üzere Ukrayna’ya bağlı kalmak isteyenler, kaçırılmalarla, düzmece davalarla, keyfi baskın ve sorgularla korkutulmaya çalışılıyor.
SİLAHLARIN GÖLGESİNDE SÖZDE REFERANDUM
Rus işgalinin akabinde 2014 yılının Mart ayında düzenlenen sözde referandumda Kırım sakinlerinin yarımadanın Rusya’ya bağlanması konusunda iradesini “özgürce” tecelli ettiği ileri sürüldü. Avrupa Birliği ülkeleri, ABD ve dünyanın birçok ülkesi, Kırım’da yapılan sözde “kendi kaderini belirleme referandumunun” sonuçlarını kabul etmeyi reddetti. Ukrayna, Kırım’ı geçici olarak işgal edilen bölgesi olarak kabul ediyor.
Ukrayna Parlamentosu resmi düzeyde, 20 Şubat 2014 tarihini Kırım ve Sivastopol’ün (Akyar) Rusya tarafından işgalinin başlangıç tarihi olarak kabul etti. Dönemin Ukrayna Cumhurbaşkanı Petro Poroşenko, ilgili yasayı 7 Ekim 2015 tarihinde imzaladı.
Avrupa Birliği (AB) ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Rusya’nın Kırım’ı işgal etmesi ve Ukrayna’ya yönelik politikası dolayısıyla Rusya Federasyonu’na karşı yaptırımlar uyguladı. Kırım’ın işgalinden sonra Ukrayna’nın Donbas bölgesinde Rusya tarafından desteklenen teröristler ile Ukrayna askerleri arasında çatışmalar başladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Son bir yılda Kırım'a yasa dışı giriş yapan uçaklar ve gemiler tespit edildi
Son bir yılda Kırım'a yasa dışı giriş yapan uçaklar ve gemiler tespit edildi
Kırım'ın Rusya tarafından işgalinden sonra Ukrayna'nın ana kısmına faaliyete başlayan Kırım Özerk Cumhuriyeti Savcılığı, son bir yılda Kırım'a yasa dışı giriş çıkış yapan 500 uçak ile 600 gemiyi tespit etti.
Ukrayna ana karasında faaliyet gösteren Kırım Özerk Cumhuriyeti ve Akyar (Sivastopol) Savcılığı, Rus işgali altındaki Kırım'a 2020'de yasa dışı giriş ve çıkış gerçekleştiren 500 uçak ve 600 gemiyi tespit ederek raporladı.
Savcılıktan yapılan yazılı açıklamada, savcılığın talebi üzerine ihlalde bulunan 104 uçak ve 50 gemi hakkında tutuklama kararı alındığı belirtildi. Ayrıca, daha fazla ihlalin önlenmesi için uluslararası hukuk anlamında yabancı ülkelerle iş birliği yapıldığı kaydedildi.
2020 YILINDA KIRIM'A YASA DIŞI GİRİŞ YAPANLARA SORUŞTURMABunun yanı sıra 2020'de, Uluslararası Ceza Mahkemesi Savcılığına yarımadanın sivil nüfusunun zorla yerinden edilmesi, işgal altında bulunan Kırım'daki mülklerin büyük çapta imha edilmesi ve el konulması ve çocuklara işgalci Rus ordusunda görev propagandası yapılması hakkında üç bilgi mesajı gönderildiği kaydedilirken, genel olarak Kırım'daki savaş suçları hakkında 9 bilgi mesajı gönderildiği belirtildi.
Ayrıca, Savcılık, Ukrayna Ceza Kanunu'nun 111. maddesinin 1. fıkrası (vatana ihanet) uyarınca açılan 27 dava kapsamında yürütülen özel mahkeme öncesi soruşturma sonuçlarına göre; hazırlanan iddianamelerin mahkemeye sevk edildiğini bildirdi. Savcılık, Kırım'da Rusya kontrolündeki 25 soruşturma görevlisi, savcı ve yargıca suçlama yöneltildiğini bildirdi. Rusya'nın kontrolünde faaliyet gösteren bu soruşturma görevlileri, savcı ve yargıçlar vatana ihanet (Ukrayna Ceza Kanununun 111. maddesi), savaş kanunlarını ihlal etmek (438. madde) ve 26 Şubat 2014 yılında yapılan Ukrayna yanlısı miting katılımcılarını yasa dışı kovuşturmakla suçlanıyorlar.
Bunun yanı sıra, işgalci devletin Kırım Yarımadası’nın çevresine verdiği zararı hesaplamak için Savcılığın inisiyatifi ile kurumlar arası çalışma grubunun kurulduğu aktarıldı.
KIRIM’A UÇUŞLAR YASAKLANMIŞTIBirleşmiş Milletler Genel Kurulunun 27.03.2014 tarihli 68/ 262 numaralı Ukrayna toprak bütünlüğüne ilişkin kararına göre; Kırım’ın hava sahası, yarımadanın Rusya tarafından işgaline bağlı olarak kapatıldı.
2014 Nisan ayının başında Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü (EUROCONTROL) Kırım’a uçuşları yasakladığını duyurdu. ICAO, yayınladığı resmi bildirisinde, Akmescit havaalanının havacılık yönetim hakkının Ukrayna’ya ait olduğunu belirtmiş ve Rusya tarafından Ukrayna’ya ait havacılık alanına müdahalenin devam etmesi durumunda Rusya’nın havacılığı ve havayolu şirketleri için çok ciddi sonuçların ortaya çıkacağını açıklamıştı.
Ancak, işgalin başladığı 2014 yılından beri, özellikle Rus hava yolları şirketleri, Kırım’da faaliyet gösteren Akmescit’teki havaalanına uçuşlar gerçekleştirerek, geçici olarak işgal altındaki bölgede Ukrayna’nın hava sahasını ve devlet sınırını ihlal ediyor.
Ukrayna Hava Kuvvetleri keşif ve bilgi merkezi hava sahası kontrol departmanı çalışanları, Rus uçaklarının, 2014 yılının başından beri işgal altındaki Kırım’da Ukrayna hava sahasını ve devlet sınırını 200 binden fazla kez ihlal ettiğini kaydetmişti.
RUS İŞGALİNDEN SONRA UKRAYNA KIRIM’DAKİ LİMANLARI KAPATTIRusya’nın 2014 yılında Kırım’ı işgal etmesinden sonra Ukrayna Devlet Deniz ve Nehir Ulaştırma Müfettişliği, Ukrayna’nın Kırım’da bulunan Kezlev, Kerç, Akyar, Kefe ve Yalta’daki limanlarını uluslararası trafiğe kapattı. Ardından Ukrayna Bakanlar Kurulu, Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da bulunan Sivastopol, Kezlev (Yevpatoriya), Yalta, Kefe (Feodosiya) ve Kerç limanlarını, yabancı gemilere açık limanlar listesinden çıkardı.
Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun, Kırım’ın Rusya tarafından işgalini tanımamasına ilişkin bildiriyi kabul ettikten sonra, ulaştırma şirketlerinin işgal edilen yarımadaya uçak veya gemi seferi düzenlemesi yasaklanmıştı. Uluslararası normlar ve Ukrayna mevzuatı gereğince, söz konusu kuralların ihlal edilmesi durumunda, ulaştırma aracına el koyma ve şirkete uluslararası sefer düzenleme yasağı gibi ciddi yaptırımlar uygulanıyor.
TÜRKİYE’DEN KIRIM YASAĞITürkiye Deniz Ticaret Odası 6 Ekim 2017 tarihinde “Karadeniz’de Gemi Seferleri ve Kırım Bağlamında Belirlenen İlkeler” başlıklı bir açıklama yayımlamıştı.
Açıklamada, Kırım Bölgesinden ve limanlarından geldiği tespit edilen gemilerin ülkemize girişlerine müsaade edilmeyeceği ve ülkeden bu bölge limanlarına çıkış verilmeyeceği belirtilmişti.
YARIMADADA 6 YILDIR BASKI VE ZULÜM DEVAM EDİYORİşgalci Rus askerleri Kırım’a ilk olarak, 20 Şubat 2014 tarihinde girdi. Altı yıl önce bugün, sabahın erken saatlerinde plakaları sökülmüş askeri araçlar ve rütbe işaretleri taşımayan silahlı milisler Kırım’ın stratejik noktalarını ve hükûmet binalarını ele geçirmeye başladı.
SİLAHLARIN GÖLGESİNDE SÖZDE REFERANDUMRus propaganda medyalarında “Kırım Özsavunması” oldukları iddia edilen, kamuflaj giymelerinden hareketle “kibar yeşil adamlar” olarak da adlandırılan Rus askerleri ve onların yanında gezen işbirlikçi milisler, yarımadanın kontrolünü yasa dışı olarak ele geçirdi. Rus propaganda mekanizmasınca işgal, sözde “bağlanma” adı altında legalleştirilmeye çalışılsa da dünya kamuoyu bu adımı asla tanımadı.
Rus işgaliyle adeta “açık hava cezaevi”ne dönüşen Kırım yarımadası, bir yandan silahlandırma hamleleriyle dünyayı tehdit eden askeri bir üs haline getirildi. Diğer yandan da işgale direnen Kırımlılar baskı mekanizmasının sürekli hedefi haline geldi. Yarımadada 2014’ten beri Rus işgalini onaylamadıklarını ifade eden ve tutumlarıyla belirten Kırım Tatarları başta olmak üzere Ukrayna’ya bağlı kalmak isteyenler, kaçırılmalarla, düzmece davalarla, keyfi baskın ve sorgularla korkutulmaya çalışılıyor.
Rus işgalinin akabinde 2014 yılının Mart ayında düzenlenen sözde referandumda Kırım sakinlerinin yarımadanın Rusya’ya bağlanması konusunda iradesini “özgürce” tecelli ettiği ileri sürüldü. Avrupa Birliği ülkeleri, ABD ve dünyanın birçok ülkesi, Kırım’da yapılan sözde “kendi kaderini belirleme referandumunun” sonuçlarını kabul etmeyi reddetti. Ukrayna, Kırım’ı geçici olarak işgal edilen bölgesi olarak kabul ediyor.
Ukrayna Parlamentosu resmi düzeyde, 20 Şubat 2014 tarihini Kırım ve Sivastopol’ün (Akyar) Rusya tarafından işgalinin başlangıç tarihi olarak kabul etti. Dönemin Ukrayna Cumhurbaşkanı Petro Poroşenko, ilgili yasayı 7 Ekim 2015 tarihinde imzaladı.
Avrupa Birliği (AB) ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Rusya’nın Kırım’ı işgal etmesi ve Ukrayna’ya yönelik politikası dolayısıyla Rusya Federasyonu’na karşı yaptırımlar uyguladı. Kırım’ın işgalinden sonra Ukrayna’nın Donbas bölgesinde Rusya tarafından desteklenen teröristler ile Ukrayna askerleri arasında çatışmalar başladı.
EN ÇOK OKUNANLAR