SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

TDK, 2024 yılının kavramını açıkladı: Kalabalık yalnızlık

Türk Dil Kurumu, 2024 yılının kavramının seçilmesine dair gerçekleştirdiği oylamanın sonuçlarını açıkladı. Oylama sonucunda, "kalabalık yalnızlık" 2024 yılının kavramı olarak seçildi.

Haber Giriş Tarihi: 24.12.2024 11:32
Haber Güncellenme Tarihi: 24.12.2024 11:23
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
TDK, 2024 yılının kavramını açıkladı: Kalabalık yalnızlık

Türk Dil Kurumu (TDK), 2024 yılının kavramının seçilmesi üzerine gerçekleştirilen oylamanın sonucu 23 Aralık 2024 tarihinde açıklandı. TDK, Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm BakanlığıAtatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ve Ankara Üniversitesi İletişim ve Uygulama Merkezi (İLAUM) iş birliğiyle gerçekleştirilen oylamanın sonucu TDK’nın resmî internet sayfasında açıklandı.

Açıklamaya göre, alanında uzman kişilerce oluşturulan Değerlendirme Kurulu 2024 yılı için yedi kelimeyi/kavramı, halk oylamasına sundu.

Oy kullanan katılımcılar, kalabalık yalnızlık”, “merhamet”, “yabancılaşma”, “algoritma”, “yozlaşma”, “yapay zekâ” ve “dijital yorgunluk kelimeleri/kavramları arasından birine oy verdi.

“KALABALIK YALNIZLIK”

Oylama halk tarafından gerçekleştirildi ve oylamaya 1 milyon kişi katıldı. Oylamanın sonucunda, 2024 yılındakalabalık yalnızlık kavramı seçildi.

TDK Değerlendirme Kurulunun “kalabalık yalnızlık” kavramına dair gerekçesi ise şu şekilde:

2024 yılında, insanların kalabalıklar içinde yalnız hissettiklerini gösteren araştırmaların sayısında artış olduğu görülmektedir. Birbirlerinin zıddı gibi duran, teklik ifade eden ‘yalnızlık’ ile çokluk ifade eden ‘kalabalık’ aynı anda var olabilmektedir. Sosyolojik, psikolojik, iletişimsel gerekçelerle açıklanabilen bu durum, bireylerin gündelik yaşamlarında, kurdukları ilişki biçimlerinde kendisini göstermektedir. Araştırmalar, sosyal medya ve dijital teknolojilerin kullanımının artmasıyla insanların kendilerini daha yalnız hissetmeye başladıklarını göstermektedir. Sosyal medya ortamında takipçi, beğeni sayılarının önem kazanması, sözde ‘kalabalık’ bir ortam oluşturulması yalnızlık hissine çözüm gibi algılansa da yalnızlık hissini artıran bir sonuç ortaya çıkarmaktadır. Dijital dünyanın gelip geçici ilişkiler önermesi, yalnızlık hissini derinleştirmektedir. Diğer yandan hayatın giderek artan hızı, artan insan hareketliliğiyle birlikte toplumsal bağların zayıflamasıyla bağ kurmakta zorlanan bireyler, kendilerini kalabalıklar içinde yalnız hissetmektedirler. Bireyin çevresinde insan sayısının fazla olması, kendisinin yalnızlık hissetmediği anlamına gelmemektedir. Aynı ev içinde aile bireylerinin olması, aynı yemek masasında yalnız hissetmeyi engellememektedir.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.