Ukrayna Reklam Birliği Başkanı Maksim Lazebnik bugün gazetecilere yaptığı kouşmada bu yıl Ukrayna’da siyasi reklam için 35 milyon doların harcanacağını bildirirken bu rakamın önceki seçimlere göre üç bir oranında düşük olduğunu kaydetti.
Lazebnik konu ile ilgili yaptığı açıklamada “Geçtüğümüz yıl siyasi reklamın hacmi 50 milyon dolar oluşturdu. Sanırım bu yıl bu üçte bir daha az olacak, yaklaşık 35 milyon.”, diye konuşurken erken seçimlerde reklamın büyük bölümünün televizyonda ve sokaklarda olacağını kaydetti.
Bunun yanısıra uzmanların söylediklerine göre reklamlar Internette de çok yaygın olarak yayımlanacak. Lazebnik konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “Geçtiğimiz yıl diğer medya organlarına kıyasla internete orantılı olmayan ilgi tespit edildi. Orantılı değil çünkü televizyonda tüm reklam bütçesinin %5’ni siyasi reklam oluştururken %95’ni ticari reklamlar kapsadı. Internette ise siyasi reklamlar tüm reklamların %20’sini oluşturuyordu.”, diye konuştu.
Lazebnik’in şu anda tüm televizyon kanallarında yayımlanan siyasi partilerinin reklamlarının sosyal değil, siyasi reklam olduğunu kaydettiğini belirtmek lazım.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Siyasi reklama 35 milyon dolar harcanacak
Lazebnik konu ile ilgili yaptığı açıklamada “Geçtüğümüz yıl siyasi reklamın hacmi 50 milyon dolar oluşturdu. Sanırım bu yıl bu üçte bir daha az olacak, yaklaşık 35 milyon.”, diye konuşurken erken seçimlerde reklamın büyük bölümünün televizyonda ve sokaklarda olacağını kaydetti.
Bunun yanısıra uzmanların söylediklerine göre reklamlar Internette de çok yaygın olarak yayımlanacak. Lazebnik konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “Geçtiğimiz yıl diğer medya organlarına kıyasla internete orantılı olmayan ilgi tespit edildi. Orantılı değil çünkü televizyonda tüm reklam bütçesinin %5’ni siyasi reklam oluştururken %95’ni ticari reklamlar kapsadı. Internette ise siyasi reklamlar tüm reklamların %20’sini oluşturuyordu.”, diye konuştu.
Lazebnik’in şu anda tüm televizyon kanallarında yayımlanan siyasi partilerinin reklamlarının sosyal değil, siyasi reklam olduğunu kaydettiğini belirtmek lazım.
Çeviri: O.B.
Son Haberler