Haber Giriş Tarihi: 12.04.2011 16:34
Haber Güncellenme Tarihi: 12.04.2011 16:34
TEKİRDAĞ, 12.04.2011 (QHA) - Ro-Ro rampa donanımlı rıhtımlarıyla uluslararası Ro-Ro piyasası için öncelikli liman haline dönüşen AKPORT’tan Ukrayna’nın İlyiçevsk Limanı’na seferler başladı.19 Mart tarihinden itibaren Akport Tekirdağ- İlyiçevsk (Odesa) limanları arasında başlayan Ro-Ro seferleri İskandinav kökenli Sea Lines firması tarafından yapılıyor. Haftada karşılıklı iki sefer olarak planlanan servis, firmaya ait 140 treyler ve 166 yolcu kapasiteli Sea Partner Ropax gemisiyle gerçekleştiriliyor. Akport Tekirdağ Liman Müdürü Cem Aysel, QHA Tekirdağ Temsilcisi Fatih Erge’nin sorularını cevaplandırdı.İlk sefer nasıl geçti beklediğiniz gibi oldu mu?İlk sefer aslında beklenenden daha zayıf oldu. Armatör firmanın yaptığı tanıtım kampanyası nedeniyle ilk sefer bedavaydı, buna rağmen hattın tanınmamasından dolayı biraz zayıf oldu. 5. seferimizi yaptık, giden şoförlerin hattan memnuniyetinden dolayı hat yavaş yavaş hareketlenmeye başladı. Armatörle de yaptığımız görüşmelerde Haziran’a kadar bu işin direneceğini sonrasında şoförlere tanıdığımız imkânlarla şoförün şoföre ağızdan yaptığı tavsiye üzerine doluluk oranında artacağını ümit ediyoruz. Bu hattı mutlaka rayına oturtturacağız ve armatörün hedefi Haziran’dan sonra ikinci gemiyi sefere çıkarmaktır. İkinci gemiyle haftada 2 sefer değil 4 sefer düzenlenmiş olacak. Gemilerin kapasitesi nedir?Sefere çıkan gemiler 125 ila 135 arası tır alma kapasitelidir. Şimdiye kadar en fazla yüklediğimiz sayı 23 tür. Başka bir firma limanımızdan daha önce Ukrayna /Odessa limanına kötü bir gemiyle gidiyordu. Şoförler bu hatta kötü tecrübe yaşadılar. Yeni hattımız Ukrayna İlyiçivsk Limanına uluslararası Ro-Ro hizmeti vermektedir. İlyiçivsk Limanı otobana yakınlığı ve Ro-Ro iskelesinin uygunluğu sebebiyle çok daha verimli oldu. Odessa limanına inen tır aşağı yukarı bir buçuk gün süren formalite dolayısıyla zorluklar yaşadı. Bu hatta gemiden indikten sonra 4 saat içinde işlemini tamamlayıp direk otoban bağlantısıyla çıkış yapabiliyorlar. İşlemlerin seri yapılması ve otoban avantajından dolayı bu hattın yüksek doluluk oranlarını yakalayacağını tahmin ediyorum. Seyahat süresi 30 saat, şoförler gemiyle gidiyor.Arabasız yolcu alıyor musunuz?Şu anda yolcu işlemi hiç yapılmıyor. Sadece tır taşımacılığı yapıyoruz. Bunun için yolcu salonu açılması gerekiyor. Gümrükte armatör firmanın acentesi başvurularını başlatmak üzere, müracaatlardan sonra yolcu salonu yapılacak ve yolcu taşımacılığına başlanacak. Kırım’a hat açmayı planlıyor musunuz?Bu da armatör firmayla görüşülmesi gereken bir şey, Hat bizim hattımız değil, biz liman olarak o hatta hizmet veriyoruz. Fakat armatörün planında gemi sayısını artırmak olduğunu biliyorum ama farklı bir liman konusunda bilgim yok.Ukrayna’yla vizelerin kalkmasına ne diyorsunuz? Vize konusu Armatör firma ve Genel Müdürlüğümüzün Ukrayna’yla yaptığı görüşmelerde, Rusya’nın vizeleri kaldırmasından sonra en fazla üç ay içerisinde Ukrayna vizesinin kalkacağını bildirdiler. Süreç başlamış durumda.Son olarak…Yolcu trafiği konusunda sanıyorum prosedür çok kısa olmayacaktır. Burası bir yük limanı, yolcu trafiğine açıldığı zaman mutlaka Karaköy’de ki gibi yolcu bekleme salonu istiyorlar o yüzden çok kısa vadede olacağını düşünmüyorum. En az 6 ila 1 sene arasında bir süreç gerekli, bu sene içerisinde çözülmesi zor. Altyapı eksikliği var. Gümrükte eksiklikler var, onların tamamlanması lazım yolcu uygulaması çok değişik bir uygulamadır. QHA