Rus hava yolu şirketleri, yaptırımlar ve kazalar nedeniyle bir yılda onlarca uçağını kaybetti

Batı'nın yaptırımları Rus sivil havacılığını olumsuz etkiledi. Yedek parça eksikliği nedeniyle Rusya 2024'te 58 uçağı hizmet dışı bırakmak zorunda kaldı.

Haber Giriş Tarihi: 14.03.2025 21:34
Haber Güncellenme Tarihi: 14.03.2025 21:34
https://www.qha.com.tr/

Batı ülkelerinin, Ukrayna’ya saldıran Rusya’ya karşı uyguladığı yaptırımlar etkisini gösteriyor. Birçok parça yurt dışından temin edildiği için yaptırımlardan en çok etkilenen alanlardan birisi de sivil havacılık oldu. Yedek parça ve ekipman eksikliği nedeniyle Rusya’da yeni uçaklar üretilemiyor ve mevcut uçaklar uluslararası standartlara göre tamir edilemiyor. 

Rusya Federal Havacılık Ajansı Başkanı Dmitri Yadrov, 2024 yılında Rusya’nın 58 yolcu uçağını hizmet dışı bırakmak zorunda kaldığını açıkladı. Yadrov, uçakların kazalar ve onarımlarının yapılamaması nedeniyle hizmet dışı kaldığını belirtti. Şu anda Rus hava yolu şirketlerinin elinde bin 138 uçak ve 920 helikopterin bulunduğu ifade edildi.

RUS HAVA YOLLARI, YAPTIRIMLAR VE KAZALAR NEDENİYLE BİR YILDA ONLARCA UÇAĞINI KAYBETTİ

Rusya'nın Ukrayna'ya yönelik geniş çaplı işgalinin ardından, Rus sivil havacılığı ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kaldı. ABD, AB ve diğer ülkeler, Rusya'ya yedek parça ve uçak teslimatını yasakladı. Ayrıca Boeing ve Airbus, mevcut uçaklar için teknik destek sağlamayı durdurdu. Bu durum, uçakların düzenli kontrolleri olan C Check ve daha derinlemesine D Check'lerin yapılmasını imkansız hale getirdi.

Sonuç olarak; Rus hava yolu şirketleri, Batılı uçakları kendi başlarına tamir etmek için bazı uçakları parçalara ayırıp diğerlerini tamir etti.

Rusya'daki sivil uçak filosunun üçte ikisi yabancı menşeli uçaklardan oluşuyor ve bu uçaklar, ülke içindeki yolcu taşımacılığının yüzde 90'ını sağlıyor. Diğer 150 uçak ise SSJ-100 modeli olup, bunlar da Batılı şirketlere ait yedek parça tedariğine büyük ölçüde bağımlı.