Facebook'tan politik reklamlara yeni düzenlemeler

Şirket, önümüzdeki yıl içinde platformdaki reklamları bizzat kontrol etmekle görevlendirilecek 1000 yeni moderatör almayı planladığını açıkladı.

Haber Giriş Tarihi: 04.10.2017 16:41
Haber Güncellenme Tarihi: 04.10.2017 16:41
https://www.qha.com.tr/

Rusya'nın, 2016 başkanlık seçimleri esnasında ABD kamuoyunu Facebook'taki bazı reklamlar vasıtasıyla etkilemeye çalıştığı iddialarına ilişkin devam eden tartışmalarla birlikte Facebook, bu tür olayların yeniden yaşanmasını önlemek adına almayı planladığı çeşitli önlemleri duyurdu. 

160006

Şirket, önümüzdeki yıl içinde platformdaki reklamları bizzat kontrol etmekle görevlendirilecek 1.000 yeni moderatör almayı planladığını açıkladı. Yine plana göre Facebook, kendi makine öğrenme teknolojisine daha fazla yatırım ve kaynak ayırarak, reklamların otomatik olarak işaretlenmesi ve yayından kaldırılmasını hedefliyor.

Bir şirket sözcüsü, yeni plan doğrultusunda Facebook'un, sadece reklam içeriklerini gözden geçirmekle kalmayıp, aynı zamanda söz konusu reklamların kimler tarafından, hangi hedef kitlesine yönelik olarak satın alındığını da ayrıntılı şekilde ortaya koyacağını kaydetti. Ayrıca şirket, reklam kampanyaları sırasında daha da şeffaf bir tutum sergileyeceğine dair söz verdi. Buna göre, önümüzdeki aylardan itibaren kullanıcılar, bir sayfanın hedef kitlesine dahil olmasa bile o sayfadaki tüm reklamları tercih etmesi halinde rahatlıkla görebilecek.

159276

Gruplar ve reklam verenler için ABD seçimleriyle ilişkili reklamların satın alınmasını zorlaştırmayı hedefleyen Facebook, bu tür reklamları satın alacak kişi ve kurumlardan, temsil ettikleri organizasyonla ilgili olarak daha ayrıntılı dökümanlar talep edecek. Yine benzer politik reklamların içeriğine dair daha fazla kısıtlama ve denetim getirilmesi de ortaya konan planlardan biri durumunda. 

Daha önce Rusya'nın Facebook reklamları ile ABD kamuoyunu etkilemeye çalıştığı iddialarına dair aktarılan bilgilere göre, Rusya menşeli bir şirket reklamları ilk olarak 2015 yılında satın almaya başladı. Toplam 3 bini aşkın reklam satın alan ve bu reklamlar için 100 bin dolar ödeyen şirket, sadece ABD seçimleri ile sınırlı kalmayarak ABD’deki göçmenlik, LGBT ve ırkçılık gibi konularda da bölücü sosyal ve politik mesajlar içeren web siteleri ve Facebook sayfalarını kullandı. Ardından şirket, bu sayfaları görüntüleyen kullanıcılara Facebook’un yeniden hedefleme araçlarını kullanarak reklam gösterimi yaptı.