T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden bugün yapılan açıklamada, "Depremden etkilenen illerimizdeki afetzede vatandaşlarımızın mağduriyetlerini azaltmak amacıyla kimlik kartı başvurusuna gerek olmaksızın geçici kimlik belgelerinin e-Devlet üzerinden alınabilmesine olanak sağlandı." ifadeleri yer aldı. YERLEŞİM YERİ/DİĞER ADRESİ DEPREMDEN ETKİLENEN İLLERİN OLMASI YETERLİ
Geçici kimlik belgesini, depremden etkilenen illerde yerleşim yeri ya da diğer adres kaydı olan vatandaşlar yararlanabilecek. KENDİSİ VE VELİ/VASİSİ OLDUKLARI KİŞİLERİN GEÇİCİ KİMLİK BELGESİNİ ALABİLİYOR
Depremden etkilenen illerde yerleşim yeri ya da diğer adres kaydı olan afetzede vatandaşlar, kendisi, veli ya da vasisi olduklarının geçici kimlik belgesini e-Devlet’ten barkodlu alabiliyor. BARKODLU GEÇİCİ KİMLİK BELGESİ ÜÇ AY KİMLİK KARTI ALININCAYA KADAR GEÇERLİ
E-Devletten alınan barkodlu geçici kimlik belgesi üç ay yeni kimlik kartı alınıncaya kadar geçerli.