Kırım Tatarca yayın yapan tek televizyon kanalı ATR uydu yayınını durdurdu!

Haberler
Anife Bilal
21 Aralık 2021, 15:00
Anife Bilal
21 Aralık 2021, 15:00

Kırım Tatar televizyon kanalı ATR, devlet bütçesinden sağlanan kaynak yetersizliği nedeniyle uydu yayını durdurdu. ATR televizyon kanalının Genel Müdürü Lenur İslamov, kanalın bundan dolayı izleyicilerin önemli kısmını kaybedeceğini ifade etti. 

Kırım Tatar televizyon kanalı ATR, devlet bütçesinden sağlanan kaynak yetersizliği nedeniyle uydu yayını durdurdu. Bunun sonucunda, işgal altındaki Kırım’da yaşayan Kırım Tatarları, Kırım Tatarca yayın yapan tek televizyon kanalını izleyemeyecek. Kırım Haber Ajansına konuşan, ATR televizyon kanalının Genel Müdürü Lenur İslamov, “21 Aralık saat 12.00’dan itibaren uydu yayınımızı durdurduk. Sebebi ise bütçede öngörülen ödemenin yarısı, yani 25 milyon grivna elimize geçmedi.” dedi.

“50 YAŞ ÜSTÜ İZLEYİCİLERİMİZİN BÜYÜK KISMINI KAYBEDECEĞİZ”

Finansman eksikliği sorununu Ukrayna Başbakan Yardımcısı, Ukrayna’nın Geçici İşgal Altındaki Topraklarının Yeniden Entegrasyonu Bakanı görevine yeni atanan İrına Vereşçuk ile çözme denemelerinin sonuç vermediğini belirten İslamov, çalışan sayısını azaltmayı düşünmediğini ancak uydu yayınının kesilmesinden dolayı kanalın, izleyicilerinin önemli bir bölümünü kaybedeceğini ifade etti. İslamov, “Uydu yayınımız çoğunlukla, telefon, bilgisayarı çok iyi kullanmayan 50 yaş üstü izleyicilere yöneliktir. Gençler Youtube’ta bizi izlemeye devam edecektir fakat yaşı daha büyük olanların büyük bir kısmını kaybedeceğiz.” diye konuştu.

İNSAN HAKLARI YETKİLİSİNDEN ATR’NİN FİNANSMANINI SAĞLAMA ÇAĞRISI

Ukrayna Parlamentosu İnsan Hakları Yetkilisi (Ombudsman) Lyudmila Denisova, dün Bakanlar Kuruluna seslenerek, ATR televizyon kanalının finansmanını sağlamak için “istikrarlı bir finansman mekanizmasını oluşturma” çağrısında bulundu.

KIRIM TATAR MEDYA KURULUŞLARI, İŞGALCİ RUSYA TARAFINDAN ENGELLENİYOR!

Kırım’ın Rusya tarafından işgal edilmesinin ardından aralarında Kırım Haber Ajansı’nın da olduğu birçok medya kuruluşu, yarımadadaki faaliyetlerini durdurdu. ATR ve Lâle televizyon kanalları, Meydan ve Lider radyoları, Rusya Telekomünikasyon Kontrol İdaresi’ne (Roskomnadzor) birçok kez başvuruda bulunmalarına rağmen Rusya lisansı verilmemesi nedeniyle 1 Nisan 2015 tarihinden itibaren yayınlarını durdurmak zorunda kaldı. Roskomnadzor’un lisansını alamayan Kırım Haber Ajansı (QHA) da Kıyiv’e taşınmak zorunda kaldı.