İşbirlikçi medya organı "Millet" televizyonunda toplu istifalar!

30 Mayıs 2020, 22:50

Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da işgalciler tarafından kurulan “Millet” adlı propagandacı Kırım Tatar televizyon kanalının, “Haberler” programında çalışan on kişiden sekizi istifa dilekçesi verdi. Bu haberi 29 Mayıs tarihinde yayınlayan işgalcilerin kontrolü altında bulunan “Krıminform” haber ajansı, söz konusu bilgiyi kendilerine Millet televizyonundan bir muhabirin telefonu aracılığıyla aktardı.

Haber ajansına konuşan muhabir konuyla ilgili iddiasında, “Dava çoktan başlamıştı, iki ay sabrettik, sonunda da bu kararı verdik.” dedi. Eğer dilekçeler kabul edilirse, gazeteciler 11 Haziran’dan itibaren çalışmayacaklar.

İSTİFALARIN NEDENİ

Muhabir, bu kararın nedeninin yeni müdürden memnuniyetsizlik olduğunu ifade ederek, “O yakın zamanda, Mart’ta atandı. Önce baş editör olarak çalıştı. Eski müdürümüzün istifa etmesinden sonra bu görevi aldı. Onun bu görevden ayrılmasını istiyoruz. Bu çatışmaya gerek yok.” dedi.

Rus işgali altındaki Kırım’da işgalci yönetim tarafından propaganda amacıyla kurulan Millet televizyon kanalının müdürü Ervin Musayev 12 Şubat 2020 tarihinde istifa ettikten sonra onun yerine Dilyara Şevketova atandı. Dilyara Şevketova işgal edilen Kırım’da sözde “Kırım Tatarları” Bölgesel Ulusal-Kültürel Özerklik Başkanı Eyvaz Umerov’un baldızı olarak da biliniyor.

SOSYAL MEDYADA SERT TARTIŞMALAR

Krıminform’un haberini başka ajanslar da paylaştıktan sonra sosyal medyada başlaYan sert tartışmalar hala devam ediyor. “Millet” kanalı muhabiri Ayşe Şulakova kendi sayfasında bu haberin asılsız olduğunu iddia ederek kendilerinin “Millet için çalışmalara devam ettiklerini” yazdı. Onun yazdıklarına işbirlikçi Eyvaz Umerov da katıldı. Umerov, ajansa bu bilgileri aktaran muhabirin isminin duyurulmasını ve haberin silinmesini talep etti.

Muhabirin ismini söylemeyeceğini ve kanal yöneticileri bu bilgileri resmen reddedene kadar haberin kaldırılmayacağını ifade eden Krıminforum’un baş editörü Aleksey Konovalov, “Biz gazeteciyiz ve isim açıklamak gibi bir amacımız yok. Tek kişi (Söz konusu) değil. Bir haberi yayınlamadan önce onu birkaç kaynaktan doğruluyoruz. Habercilerimizin yazdıklarına güvenmemeniz için bir sebep yok.” dedi.

Olaya neden olan Dilyara Şevketova tarafından konuyla ilgili hiçbir yorum yapılmadı.

işbirlikçiler
İSTİFA
Kırım
propaganda
Bunlara da bakın: