Bir harita skandalı daha: TGRT, Rus propagandasına mı başladı?

Güncel
Ömer Cihad Kaya
13 Mart 2019, 14:49
Ömer Cihad Kaya
13 Mart 2019, 14:49

Rusya Dışişleri Bakanlığı, 12 Mart’ta Ukrayna’nın kendileri ile olan “dostluk anlaşmasını” sonlandırması nedeniyle Kıyiv yönetimine nota vermişti.

TGRT haber sitesinin konu hakkındaki haberinde, kullanılan görselde işgal edilen Kırım, Rusya’ya aitmiş gibi gösterildi.

Söz konusu görselde işgal edilen Kırım, Rus toprağı gibi gösterilmiş.

HABER SİTESİNDEN SKANDAL KIRIM HARİTASI

Ukrayna, sömürgeci geçmişle ilişkileri koparma ve Avrupa’ya yönelik politikası çerçevesinde işgalci ülke Rusya ile olan “dostluk anlaşmasını” sonlandırmıştı. Rusya, buna karşılık
Ukrayna yönetimini “Rusya ve Ukrayna halkları arasındaki geleneksel çok yönlü bağları yok etmeye çalışmakla” suçlayarak Ukrayna’ya nota verdi.

Adı geçen medya kuruluşu, “Rusya’dan Ukrayna’ya nota” başlıklı haberinde Rusya tarafından işgal edilen Kırım’ı, Rus toprağı şeklinde gösterdi.