Ukrayna bayramda Türk ailelerin gözdesi oldu (Foto Röportaj)

14 Ağustos 2019, 14:10

Kurban Bayramında Ukrayna Türk tatilcilerin tercih ettikleri gözde ülkeler arasında yer aldı. Ukrayna’dan bu yıl Türkiye’ye 1,5 milyon Ukraynalı turist gelirken. Ukrayna Türk turistlerin de tercih ettikleri ülkeler arasında önemli bir yer tutuyor. Türk turistler Ukrayna’yı neden tercih ediyor? Kırım Haber Ajnsı (QHA) bu sorunun cevabını sizle için araştırdı.

Aslı Dereli

“Çok sade bir ülke. Bina mimarisi oldukça ilginç. Pasaport ile on dakikada giriş yaptık. Türk vatandaşlarına Vize gerekmiyor. Türkiye’ye yakın bir mesafede olması ve tarihi mimarisi nedeni ile tercih ettik. Ukrayna ile ilgili yakışıksız bir şöhret var.Benim izlediğim… Uçakta olsun şehirde olsun farklı oldu. Geçen süre içerisinde özellikle Türk ailelerin tercih ettiği bir ülke olmuş. Bayan olarak çekinmeden gelinebilecek bir ülke.”

Zade Abdulgaziyeva

Sekiz yıldır Kıyiv’de (Kyiv) ailemle yaşıyorum. Kırım’dan Kıyiv’e yerleştik. Artık Türkiye’den buraya çok turist geliyor. Ben Kırım Tatarıyım. Gelen misfirler bize çok yakınlar. Buraya çekinmeden gelsinler. Türkiye’den gelenler bizim Türkçe konuştuğumuzu görünce  önce bir şok geçiriyorlar. Sıra Türk ve Tatar yemeklerine geliyor. Mantı, çiğ börek derken samimiyet artıyor. Türkiye’deki tüm dostlarımızın bayramını kutluyorum. Onları Kıyiv’e bekliyoruz.

Burak Aslanbek

Kırım Türküyüm. İstanbulluyum. On yıl önce Kırım’a evlenerek yerleştim. Rus işgalinin ardından Türklere vize başlayınca Kırım’a gidemedim. Herşeyimizi orda yitirdik. Ailem ile Kıyiv’e yerleştim. Son yıllarda Türkiye’den gelen turist profili değişti.  Kıyiv büyük parkları eşsiz mimarisi ve Türk Tatar restoranları ile aileler için ideal bir şehir .Ayrıca, şehir merkezine yerleşmiş büyük bir Türk ve Tatar nüfus da var.

Eylem Alper

Kayseri’den geldik. Çok güzel bir şehir. Türk ve Tatar yemekleri enfes. Dört gün oldu geleli. Önce Lviv’i gezdik. Kyiv mimarisi ile bizi etkiledi. Müzelere gittik. Gerçekten güzel müzeler var. Şehrin alt yapısı  eskide olsa dikkate değer. Çok güzel bir sahili var. Buradan Türkiye’deki yakınlarımızın bayramını kutluyorum.

Nuray Ural

Ankara’dan arkadaşlarımızla geldik. Bir yıldır Ukrayna ziyaretimizi planlıyorduk. Doğası harika. Tarihi yerleri mükemmel. Ukrayna bizdeki yaygın imajı ile hiç bir alakası olmayan bir ülke. Aile bağları güçlü insanlar. Kiliselere düğünlere gittik. Dinlerine çok bağlılar.Kuralları olan ve kurallara uyulan bir ülke. Buraya gelerek doğru tercih yapmışız.

Mustafa Alper

Lviv’de iki gün geçirdik. Ailece geldik. Dört gündür buradayız. Odessa’ya geçeceğiz. Böylece bir haftada küçük bir Ukrayna turunu tamamlayacağız. Genellikle gençlere hitabeden bir ülke olarak biliniyordu. Ailelerinde ilgi merkezi olmuş. Çok farklı bir ülke. Tercih ettiğimiz için memnunum.