İçişleri Bakanlığı, tam kapanma ile ilgili yeni genelge yayımladı!

Güncel
Ozan Barış Erim
29 Nisan 2021, 18:20
Ozan Barış Erim
29 Nisan 2021, 18:20

İçişleri Bakanlığı, Türkiye genelinde uygulanacak 17 günlük tam kapanma ile ilgili 81 il valiliğine yeni genelge gönderdi. Genelgede, muafiyet kapsamında bulunan işyeri, fabrika ve imalathane çalışanlarının nasıl izin belgesi alacaklarına dair detaylı bilgi verildi.

İçişleri Bakanlığı, bugün 81 İl Valiliğine “Görev Belgesi Düzenlenmesi” konulu yeni bir genelge gönderdi. Genelgeye göre, bugünden itibaren muafiyet kapsamında bulunan işyeri, fabrika ve imalathane çalışanları, İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden “görev belgesi” başvurusunda bulunabilecek. Kamu kurum ve kuruluşlarında görevli kamu personele ise yetkili yönetici tarafından “Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi” düzenlenecek.

2 MAYIS’TA SONA ERECEK

Öte yandan genelgede, salgınla mücadele sürecinde; muafiyetlerin suiistimal edilmemesi, hastalığın yayılımı ve başta sağlık çalışanları olmak üzere toplumsal yükün artmaması açısından son derece önemli olduğu belirtilerek, üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere daha önce genelgelerle muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince tüm belgelerin geçerliliğin 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona ereceği ifade edildi.

YETKİLİ İMZALAYACAK

Ayrıca başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı başvuruda bulunan kişi tarafından işyeri/firma yetkilisine imzalatılacak.