Rusya, Youtube üzerinden Ukrayna kanallarına müdahale etmeye devam ediyor

Güncel
Anife Bilal
31 Temmuz 2019, 11:52
Anife Bilal
31 Temmuz 2019, 11:52

Rusya, YouTube araçlarını kötüye kullanarak Ukrayna medya kuruluşlarına baskı uygulamaya devam ediyor.

Ülkede telekomünikasyon alanında denetleme görevini yürüten Rusya Federal Bilgi Teknolojileri ve Kitle İletişimi Denetleme Kurumu (Roskomnadzor), YouTube şirketine Ukrayna televizyon kanalı UATV’yi şikayet etti.

YouTube şirketi UATV’ye gönderdiği mektupta, Roskomnadzor’un talebinden sonra, 2017 yılında “Hizb-ut Tahrir” Ukrayna Bilgi Ofisi Başkanı Fazıl Amzayev ile yapılan röportajı erişime kapatabileceği konusunda uyardı.

UATV, İŞGAL ALTINDAKİ KIRIM’DAKİ BASKILARI GÜNDEME GETİRMİŞTİ

Roskomnadzor’dan söz konusu içeriğin Rusya Federal yasalarını ihlal ettiğini bildiren bir mektup aldıklarını belirten YouTube şirketi, “Roskomnadzor, ilgili URL adresini yasaklanmış içerikler listesine ekledi. Bu içerik kaldırılmazsa şirket engellemek zorunda kalacak.” ifadelerini kullandı.

UATV’nin YouTube kanalında 2017 yılında yayınlanan röportajda, “Hizb-ut Tahrir” Ukrayna Bilgi Ofisi Başkanı Fazıl Amzayev, işgal edilen Kırım’daki tutuklamalar ve FSB’nin Kırım Tatarlarına uyguladığı baskıları dile getiriyor.

Daha önce Roskomnadzor, Google şirketine Kırım Tatar televizyon kanalı ATR’nin YouTube kanalında yayınlanan bazı paylaşımları hakkında şikayette bulunmuştu.