Rusya Savunma Bakanlığının açıklamasını yayımlamayı reddeden Sputnik Azerbaycan editörleri toplu olarak istifa etti

Güncel
Haber Merkezi
05 Ağustos 2022, 11:01
Haber Merkezi
05 Ağustos 2022, 11:01

Rus propaganda medyası Sputnik Azerbaycan’ın editörleri, dün gerçekleştirilen “Kısas” operasyonu sırasında Azerbaycan’ın ateşkesi ihlal ettiğini iddia eden Rusya Savunma Bakanlığına ait açıklamayı yayınlamak istemeyerek, toplu şekilde istifa etti.

Azerbaycan Savunma Bakanlığının 3 Ağustos 2022’de verdiği bilgiye göre, Rusya Federasyonu’nun barışı koruma birliğinin geçici olarak bulunduğu Azerbaycan topraklarındaki yasa dışı Ermeni silahlı gruplarının üyeleri, 10 Kasım tarihli Açıklama hükümlerini büyük ölçüde ihlal etmiş, 3 Ağustos’ta Azerbaycan Ordusu birliklerine karşı bir sabotaj eylemi gerçekleştirmişti. Gerçekleşen terör saldırısı sonucunda asker Rüstem Kazımov şehit olmuştu. 

Azerbaycan Ordusu birliklerinin gerçekleştirdiği “Kısas” operasyonu sonucunda Kırkkız tepesi, Sarıbaba köyü ve bir dizi diğer önemli komuta tepesi kontrol altına alınmıştı.

RUSYA SAVUNMA BAKANLIĞINDAN SKANDAL AÇIKLAMASINI YAYINLAMAK İSTEMEDİLER VE TOPLU İSTİFA ETTİLER!

Rusya Savunma Bakanlığı tarafından dün yapılan açıklamada Azerbaycan’ın ateşkesi ihlal ettiğini öne sürüldü. Açıklamada, “Birliğin sorumluluk bölgesindeki durum ağırlaşıyor. Kırkkız tepesi bölgesinde, ateşkes rejimi Azerbaycan Silahlı Kuvvetleri tarafından ihlal edildi. Azerbaycan ve Ermenistan taraflarının temsilcileriyle birlikte Rus barışı koruma birliğinin komutanlığı durumu istikrara kavuşturmak için önlemler alıyor” denildi.

Kremlin’e bağlı Rossiya Segodnya tarafından kurulan Moskova merkezli Rus propaganda medyası Sputnik’in Azerbaycan servisi editörleri bu açıklamayı yayınlamak istemeyerek toplu bir şekilde istifa etti.