Rus işgalciler Kırım’da gerçek bilgiye erişimi engellemeye devam ediyor: Listede QHA da var

Haberler
E. K.
09 Nisan 2019, 12:15
E. K.
09 Nisan 2019, 12:15

Rus işgali altında bulunan Kırım’da işgalciler, Ukrayna merkezli haber sitelerine erişimi engellemeye devam ediyor.

Kırım’da Ukrayna merkezli 12 haber sitesi tüm internet sağlayıcıları tarafından engellenirken, 28 haber sitesine erişim ise kısmen engelleniyor.

2019 yılının şubat–mart döneminde araştırma yapan Kırım İnsan Hakları Grubu, araştırma çerçevesinde Kırım’ın 9 yerleşim yerinde 10 farklı internet sağlayıcısı üzerinden sitelerin erişime açık veya kapalı olduğunu denetledi.

Araştırma kapsamında; Karasupazar (Belogorsk) şehrindeki BelNet, Sivastopol’deki (Akyar) Sevstar, Akmescit’teki KCT ve Meçta, Kerç’teki Bosportelekom, Yalta’daki YaltaNet, Krasnoperekopsk bölgesindeki SkyLine, Krasnoperekopsk şehrindeki Sivaş-net, Bahçesaray’daki Orange-net ve Canköy şehrindeki Volna-mobile internet sağlayıcıları denetlendi.
Araştırma sonucunda, Ukrayna merkezli 34 internet sitesinin söz konusu 10 internet sağlayıcısının en az bir tanesi tarafından engellendiği tespit edildi.

İŞTE ENGELLENEN HABER SİTELERİ

http://1tv.com.ua/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://blacksea.tv/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://censor.net.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://espreso.tv/ (5 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://gordonua.com/ (1 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://ictv.ua/ru/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://krymsos.com/ (2 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://liveam.tv/ (1 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://meridian.in.ua/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://qha.com.ua/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://novy.tv/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://sled.net.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://sprotyv.info/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://uainfo.org/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://www.5.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://www.blackseanews.net/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://www.sobytiya.info/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

http://www.stb.ua/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://15minut.org/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://atr.ua/ (1 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://focus.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://glavnoe.ua/ (9 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://hromadskeradio.org/ (9 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://investigator.org.ua/ (1 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://ru.krymr.com/ (1 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://www.depo.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://www.obozrevatel.com/ (1 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://www.pravda.com.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://www.rbc.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://www.ukrinform.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://lb.ua/ (3 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://crimean-solidarity.org/(4 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://glavcom.ua/ (10 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

https://112.ua/ (1 internet sağlayıcısı tarafından engelleniyor)

Araştırma sonuçlarına göre, Rus işgalindeki Kırım’da Ukrayna’nın 12 haber sitesi, 10 internet sağlayıcısının hepsi tarafından engellenirken; 2 site 9 sağlayıcı tarafından bloke ediliyor.