Belarus’ta, devlet televizyonu çalışanlarının yerine Rus propaganda kanalı çalışanları alınıyor

19 Ağustos 2020, 15:01

Belarus’ta yapılan cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sonra, ülkede düzenlenen protesto eylemlerini destekleyen devlet televizyonu çalışanlarının yerine, Rus propaganda kanalı Russia Today’in çalışanlarının işe alındığı iddia edildi.

Azatlık Radyosu’nun Belarus’taki bürosu’nun kendi kaynağına atıfla verdiği habere göre, protestocuları destekleyen Belarus Ulusal Devlet Televizyon ve Radyo Şirketi çalışanlarının, televizyon binasına girişine izin verilmiyor. Habere göre, stüdyoya Rus uzmanlar – yönetmenler, teknik personel, kameramanlar geldi ve kendilerine ekipmanın nasıl çalıştığı gösterildi. Gelen Rusların, Russia Today Rus propaganda kanalının eski ve mevcut çalışanları ile serbest çalışanlar olduğu belirtildi.

“BİNAYA YAKLAŞMAMIZA BİLE İZİN VERİLMİYOR”

Televizyona girişte polis görevlilerinin de nöbet tuttuğu 4 kontrol noktasından geçilmesi gerektiği, binaya ise sadece televizyon çalışanı kimliği olanların alındığı kaydedildi. Televizyon çalışanı Darya Vaytoviç, kendisi ve protestolara katılan diğer çalışanların, binaya giriş izinlerinin iptal edildiğini bildirerek, “Bekçilerin elinde protesto eylemlerine katılanların listesi var ve onların giriş izinleri iptal ediliyor. Şimdi bizim binaya yaklaşmamıza bile izin verilmiyor.” şeklinde konuştu.

Belarus
protesto eylemi
Rus propagandası
Russia Today
Bunlara da bakın: