Ankara'daki hızlı tren kazasıyla ilgili rapor tamamlandı

Güncel
Ömer Cihad Kaya
26 Nisan 2019, 18:27
Ömer Cihad Kaya
26 Nisan 2019, 18:27

TCDD tarafından başlatılan idari soruşturma kapsamında, hazırlanan bilirkişi raporu tamamlandı.

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilen raporda, kazanın faili olarak belirlenen tren teşkil memuru (makasçı) Osman Yıldırım’ın, Ankara-Konya seferini yapmak üzere YHT Gar 11 yolunda hazır bulunan trenin sevkini Hat 1 yolundan yapması gerekirken Hat 2 yolunu Hat 1’e bağlayan “M74” numaralı makası tanzim etmeyi unutması ve bunun sonucunda trenin Hat 2 yolundan gitmesi nedeniyle meydana geldiği ifade edildi.

Öte yandan raporda, yüksek hızlı trenlerin yolun kapanması dışında Hat 1’den seyretmesi gerektiğini bilen, kazada hayatını kaybeden makinistler Adem Yaşar ve Hulusi Böler’in, bu durumu sorgulamayıp yanlış hattan giden treni durdurmamalarının da kazanın ikinci nedeni olduğu bildirildi.

Raporda, “Kazanın, YHT makinistleri Adem Yaşar ve Hulusi Böler’in, trenin Hat 1’den gitmesi gerekirken Hat 2 yolundan seyrine devam etmesini sorgulamamaları, yanlış hattan giden treni durdurmamalarından kaynaklandığı” ifadelerine yer veriliyor.

Ankara-Konya seferini gerçekleştiren YHT ile kontrolde olan kılavuz trenin, 13 Aralık 2018’de çarpışması sonucu meydana gelen kazada 9 vatandaş yaşamını yitirmişti.

ilgili Ankara Cumhuriyet Başsavcılığınca başlatılan soruşturma kapsamında, makasçı Osman Yıldırım, hareket memuru Sinan Yavuz ve kontrolör Emin Ercan Erbey tutuklu bulunuyor.